Resurs Bank landar 25 nya kunder inom e-handel och storsatsar på omnikanalbetalningar

Allt fler nordiska e-handlare väljer finansiering från Resurs Bank

Under den senaste tiden har ett antal nordiska e-handlare inlett samarbete med Resurs Bank kring finansiering och delbetalning. Bakom utvecklingen står ett enhetligt koncept för e-handel i hela Norden samt utpräglad enkelhet och trygghet i de webbaserade betalsätten.

Med Resurs Banks omnikanalsatsning kan detaljhandlare och e-handlare erbjuda en och samma finansieringslösning för Norden. Med nyutvecklade betallösningar för e-handeln förenklas kundernas köp med en rad trygga köpsätt. Oavsett om det handlar om betalning med faktura, delbetalning eller konto. Bland nya samarbetspartners finns exempelvis Tripmonster, KungSängen, Willab Garden, AoB Travel, Gränsbygden, Kids Paradise, Loh Electronics, EDE Värmepumpar och Hylte Lantmän.

- Vi har tagit stora steg framåt i vårt e-handelserbjudande och upplever ett starkt intresse från e-handlare i hela Norden. Vår målsättning är att göra det ännu enklare och smidigare för detaljhandeln att hjälpa sina kunder till tryggare och smartare betalsätt, oavsett om det sker i butik eller inom e-handel, säger Olle Hyberg, Head of e-Commerce Resurs Bank.

Med Resurs Banks nya omnikanalsatsning för betalningar kan detaljhandlare och e-handlare erbjuda en och samma finansieringslösning för samtliga marknader i Norden. Med betallösningar för både detalj- och e-handeln förenklas kundernas köp med en rad trygga betalalternativ. Oavsett om det handlar om att betala med faktura, delbetalning, kort- eller kontobetalning.

Olle Hyberg, Head of e-Commerce Resurs Bank

Tel: 0765-26 21 07. olle.hyberg@resurs.se