Resurs Bank lanserar betal- och kreditkort som bidrar till miljön

Resurs Bank presenterar nu Supreme Card Green, ett av Sveriges mest miljövänliga kort. Ju mer kortet används, ju mer pengar går till Naturskyddsföreningens satsningar på bättre miljö för Östersjön och klimatet.

Det nya kortet från Resurs Bank, Supreme Card Green får en miljöprofil i dubbel bemärkelse, både i utseendet och i nyttan av att använda det. Pengarna som genereras via kortet kommer under 2009 och 2010 att gå till Naturskyddsföreningens arbete för Östersjön samt till föreningens arbete för att hejda klimatförändringen. Samtidigt som kunderna får chans att bidra till miljön samlar man bonuspoäng på sina köp som sedan kan utnyttjas till upplevelser, presentkort, biobiljetter tidningsprenumerationer m.m.

- Vårt nya betalkort är svaret på det ökade intresset för våra miljöfrågor i samhället. På ett mycket tydligt sätt kopplar vi ihop konsumtion med miljösatsningar och vi tror starkt på att konsumenterna kommer att uppskatta vårt initiativ. Konsumera är något som alla gör mer eller mindre och genom att betala med Supreme Card Green blir det plus för miljön. Ju mer vårt nya kort växer i popularitet desto större summor kommer att gå direkt till Naturskyddsföreningens arbete för miljön. Genom att använda Supreme Card Green kan våra kunder enkelt göra en insats för miljön som kan få stor betydelse, säger Martin Johansson, Ansvarig Supreme Card, Resurs Bank.

Samtliga köp kunderna gör med Supreme Card Green bidrar till miljöinsatser med 0,25 procent av omsättningen utan att det kostar kunden något extra. Resurs Bank skänker också 50 kronor av årsavgiften till miljöprojekt. Dessutom miljökompenserar Resurs Bank för allt arbete och material som läggs ner i framtagandet av Supreme Card Green. Sammantaget gör detta kortet till ett av Sveriges mest miljövänliga kort.

För mer information kontakta:

Martin Johansson, Ansvarig Supreme Card, 042-38 21 37, martin.johansson@resurs.se

Läs mer på:

Bild: