Resurs Bank lanserar kreditkortet Supreme Card Gold i Finland och Danmark

Supreme Card Gold finns nu även i Danmark och Finland

Resurs Banks internationalisering fortsätter. Efter lanseringen av kreditkortet Supreme Card Gold i Norge i början av 2014, lanseras kortprogrammet nu i Finland och Danmark.
Marknader där Suprema Cards lojalitetsprogram och flexibla delbetalning sticker ut.

I Sverige har kreditkortet Supreme Card Gold sedan 2005 vunnit stor popularitet och används idag av över 130 000 kunder. Kortets bonusprogram, användarvänlighet och trygghet har byggt ett starkt förtroende och kundlöftet ”Så generöst att du vill använda det ofta” har skapat en särprägel i Sverige. Nu tar Resurs Bank konceptet även till kunderna i Finland och Danmark.

Vårt kort sticker verkligen ut i Finland och Danmark med sitt bonusprogram. Att få något tillbaka på alla köp, oavsett storlek, är ett vinnande koncept i Sverige och vi tror starkt på att även danskar och finländare ska värdesätta fördelarna med vårt sätt att ge tillbaka vid alla köp med kreditkort, säger Joakim Wallin, produktchef kreditkort Resurs Bank.

Det är inte bara bonusprogrammet som ger Supreme Card Gold en särprägel i Finland och Danmark. Även möjligheten till flexibel delbetalning av sina köp, exempelvis sex månaders räntefri delbetalning, är produktegenskaper som utmärker kortkonceptet i Finland och Danmark. Lanseringen i Finland och Danmark följer Resurs Banks nordiska expansionsplan och sker efter att Resurs Bank 2013 erhöll MasterCards licens för kortutgivning i samtliga nordiska länder.

Joakim Wallin, produktchef kreditkort Resurs Bank

Tel: 0736-44 33 56  joakim.wallin@resurs.se