Resurs Bank ny guldpartner till Scandinavian E-business Camp

Scandinavian E-business Camp arrangeras av Resurs Banks samarbetspartner Jetshop och har sedan starten vuxit till att bli det ledande eventet för e-handlare och branschintressenter. Cirka 1 000 deltagare besöker SEBC under två dagar och eventet arrangeras på Clarion Hotel Post i Göteborg, 19–20 maj.

- Scandinavian E-business Camp är en naturlig mötesplats för alla som är intresserade av e-handel. Vi ökar vårt engagemang för att bidra till eventets utveckling och framgång och får samtidigt fantastiska möjligheter till värdefulla kontakter och nya kunskaper, säger Olle Hyberg, Omni Channel Manager på Resurs Bank.

- Det är väldigt glädjande att vi nu får med oss Resurs Bank som guldpartner. Genom deras nätverk och breda kunskap om branschen kan vi göra ett ännu bättre event, säger Stefano Crozzoli, initiativtagare till Scandinavian E-business Camp.

För mer information, kontakta:
Olle Hyberg, Resurs Bank: +46 76-526 21 07, olle.hyberg@resurs.se
Stefano Crozzoli, Jetshop: +46 70-213 50 00, stefan.crozzoli@jetshop.se

Om Resurs Bank
Resurs Bank grundades 1977 och är idag en av Nordens ledande banker inom retail finance. Med attraktiva och smidiga lösningar i butik och på nätet för betalningar och konsumtionsfinansiering har Resurs Bank vuxit snabbt och etablerat partnerskap med fler än 1 200 butikskedjor som har sammanlagt 35 000 butiker.
Från basen inom retail finance har erbjudandet utvecklats till att också innefatta privatlån, kreditkort och sparkonton med en kundbas på cirka 5 miljoner privatkunder i Norden. Resurs Bank har sedan 2001 banktillstånd och står under Finansinspektionens tillsyn. Vid utgången av 2014 uppgick låneportföljen till cirka 14 miljarder kronor.

Om Jetshop
Scandinavian E-business Camp arrangeras av Jetshop, den självklara kunskaps- och teknikpartnern för framgångsrik e-handel. Jetshop utvecklar Nordens ledande e-handelssystem Jetshop Commerce.
Jetshop erbjuder en helhetslösning med bland annat flexibla e-handelssystem, strategisk rådgivning, konsultverksamhet samt tjänster inom digital marknadsföring och arbetar med några av Sveriges främsta varumärken.