Resurs Bank och Decathlon i samarbete om kundfinansiering

Decathlon är en världsledande aktör på sportmarknaden och öppnade förra året sin första butik i Sverige. Inför fortsatt expansion på den svenska marknaden ingår nu sportvaruhuskedjan ett samarbetsavtal med Resurs Bank, vars kundfinansiering ska göra det än mer attraktivt att handla hos Decathlon.

Decathlon finns i 20 länder och växer sig större och starkare internationellt. I Sverige invigdes kedjans första varuhus i Stockholm i slutet av 2011. Där samsas mer än 70 sporter under samma tak. I Decathlons butiker finns det alltid gott om utrymme att testa allt från golfklubbor, skor, rullskridskor och cyklar till fitnessutrustning och mycket annat. Med det nyutvecklade Decathlon-kortet samlar kunderna bonus som ger dem värdefulla värdecheckar. De får också exklusiva erbjudanden om underhållning, utflykter, gratis sportevenemang och inbjudningar till events i butik. Nu erbjuds kunderna upp till 24 månader räntefri delbetalning och en kredit på upp till 30 000 kronor, via finansiering från Resurs Bank.

Vi vill göra sport tillgänglig för alla. Den här lösningen hjälper våra kunder att få det de verkligen älskar. När våra kunder investerar i exempelvis en cykel, ett bordtennisbord eller skidor är det viktigt att för oss att erbjuda en enkel och konkurrenskraftig finansieringslösning. Resurs Bank hade det bästa alternativet och ger oss en lösning som uppfyller våra behov och önskemål, uppbackat med ett profilerat marknadsföringsmaterial, säger David Riquier, marknads- och kommunikationsansvarig på Decathlon Sweden.

Christoffer Norrthon, ansvarig för Resurs Banks säljfinansavdelning, tillägger:

-       Decathlon har mer än 40 000 medarbetare i 600 butiker världen över, med andra ord en mycket spännande och internationell aktör att inleda samarbete med. Med våra koncept vill vi nu bidra till Decathlons fortsatta expansion och framgång.

För mer om svenska Decathlon besök www.decathlon.se

För mer information, kontakta:

Christoffer Norrthon, chef Säljfinans. 042-38 20 70. christoffer.norrthon@resurs.se

Olof Engvall, presschef Resurs Bank. 0736-61 20 43. e-post: olof.engvall@resurs.se