Resurs Bank och Golvkedjan inleder samarbete inom kundfinansiering och lojalitetsprogram

Golvkedjans profilerade kundkort från Resurs Bank

Resurs Bank har fått en ny kund i Golvkedjan. Med samarbetet ska Golvkedjan erbjuda kunder delbetalningslösningar i 34 golv- och kakelbutiker i Sverige. Samarbetet kommer till efter en omfattande upphandling bland marknadens olika aktörer. Med satsningen får Golvkedjan för första gången en sammanhållen lösning för delbetalning och lojalitetsprogram.

Det nya samarbetet handlar om att Golvkedjans kunder från och med nu ska erbjudas marknadens bästa möjlighet till delbetalning. Efter att tidigare samarbetet med andra leverantörer av kundfinansiering väljer Golvkedjan nu att samla hela lösningen hos en och samma aktör. Med Resurs Banks möjligheter till räntefri delbetalning vill Golvkedjan stärka säljarnas möjligheter att sälja rätt produkt till kunderna i alla lägen.

–      De produkter vi erbjuder i våra butiker innebär ofta en stor investering för våra kunder. Genom att erbjuda ett attraktivt och tydligt delbetalningsalternativ kan vi hjälpa kunderna ta ännu klokare köpbeslut samtidigt som vi stärker våra möjligheter till merförsäljning. Vi ser nu fram emot ett långt och värdefullt samarbete med Resurs Bank och att ta tillvara deras långa erfarenhet av försäljning inom detaljhandeln, Niklas Estlander, marknadsansvarig på Golvkedjan.

Efter att ha lanserat den nya lösningen för delbetalning och det profilerade kundkortet från Resurs Bank vill Golvkedjan sjösätta ett lojalitetsprogram samt ett företagskort för proffskunderna.

Golvkedjan är en rikstäckande kedja som ägs av 49 entreprenadföretag på 70 platser i Sverige. Kedjan omsätter tillsammans 1.7 miljarder kronor och står för drygt 20 procent av den
svenska marknaden avseende golv- och plattsättningsentreprenader. För mer information www.golvkedjan.se

För fler nyheter från Resurs Bank www.resurs.se/press

För mer information: