• Resurs Bank/

Resurs Bank och Supreme Card Woman vinner utmärkelse för bästa aktiveringskampanj inom MasterCard 2011

Dunia Olanderson, Resurs Bank och Ola Höglund, MasterCard

Resurs Bank har vunnit MasterCards utmärkelse för bästa aktiveringskampanj 2011. Det är höstens kampanj för betal- och kreditkortet Supreme Card Woman som utsetts till ”Best welcome and activation campaign 2011” av MasterCard.

Utmärkelsen offentliggjordes vid MasterCards årliga event i Stockholm den 23 november. Resurs Bank blev en av tre vinnande aktörer som ger ut kort anslutna till MasterCard. MasterCards jury har valt bland nominerade kampanjer i Norden och Baltikum. Motiveringen till utmärkelsen lyder: ”Till Resurs Bank för deras framgångsrika kampanj för Supreme Card Woman som visar att mjuka värden och omtanke om andra är lika viktiga som hårda fakta när det kommer till att övertyga kunder om att skaffa och använda kortet."

–       Vi är mycket stolta över utmärkelsen, särskilt eftersom vi lyckas sticka ut med ett helt unikt koncept. Men allra gladast är vi över att våra kunder nu får ännu ett bevis för att de har ett ovanligt generöst och uppskattat kort, säger Dunia Olanderson, marknadsansvarig Supreme Card Woman.

Supreme Card Woman är ett generöst betal- och kreditkort som inte bara belönar användaren med värdefulla bonuspoäng utan också ger pengar till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj när det används. Under den rosa kampanjmånaden oktober går hela 10 kronor per köp till Rosa Bandet, oavsett storlek på transaktionen och under resten av året går 1 krona per transaktion till bröstcancerforskningen.

–       Juryn valde att premiera Resurs Bank för en unik och sympatisk kampanj. Det är mycket roligt att se att det går att skapa resultat med en kampanj som inte bara handlar om räntor, siffror och fakta utan som appellerar kunder med mjuka värden som ett generöst stöd till cancerforskningen, säger Ola Höglund, Account manager på MasterCard.

Sedan starten av samarbetet med Cancerfonden 2007 har över tre miljoner kronor genererats till Rosa Bandet-kampanjen.

För information om Resurs Banks betalkort Supreme Card Woman besök www.supremecardwoman.se där du också kan se höstens TV-kampanj eller följ Supreme Card på facebook www.facebook.com/SupremeCard

För mer information, kontakta:

Dunia Olanderson, ansvarig Supreme Card Woman, Resurs Bank

Tel: 042-38 20 45. E-post: dunia.olanderson@resurs.se