Resurs Bank skapar handlingskraft i KungSängens kontantlösa butiker

KungSängens kort ger fördelar och stor valfrihet i betalning

Ett av Sveriges starkaste varumärken inom sängar, KungSängen, har valt Resurs Bank som ny leverantör av kundfinansiering i butik och kommande e-handel. Därmed får KungSängens kunder tillgång till ledande alternativ inom flexibel betalning och fördelar med KungSängen-kortet.

Sängbutikskedjan KungSängen har 37 butiker i Sverige och tillverkar alla sängar för hand i egna fabriker. I höstas meddelade KungSängen kontantstopp i samtliga butiker för att öka såväl personalens som kundernas trygghet. Betalning med kort eller delbetalning gör detta möjligt. Nu har KungSängen valt Resurs Bank för flexibel kundfinansiering och delbetalning i butik och i den kommande satsningen på e-handel. Därtill kommer Resurs Bank att erbjuda kunderna det profilerade KungSängen-kortet för att ytterligare stärka KungSängens kundrelationer.

-       Resurs Bank bidrar till vår utveckling med ett bra kunderbjudande kring betalning som passar oss perfekt. Köp av våra sängar är viktiga och stora investeringar och kunderna uppskattar valfrihet i sin betalning. Vissa vill betala allt direkt, medan andra uppskattar flexibiliteten med delbetalning. Det är bra för kunderna och det som är bra för kunderna är förstås bra för KungSängen, säger KungSängens VD Peter Gustafsson.

Med lanseringen av finansiering från Resurs Bank kan kunderna betala sina produkter till fullo direkt eller välja att delbetala sitt köp på längre tid. Kunden kan alltid avbryta en delbetalning och slutbetala sitt köp utan extra avgifter.

-       Resurs Bank har lång erfarenhet av att leverera finansieringslösningar till såväl detaljhandel som till möbelhandlare i hela Norden. Samarbetet med KungSängen adderar ett värdefullt samarbete till referenslistan och vi ser fram emot att bidra till deras utveckling och stärkta kundrelationer, säger Lars Rosenqvist, Key Account Manager Resurs Bank.

Olof Engvall, presskontakt Resurs Bank

Tel: 0736-61 20 43. olof.engvall@resurs.se