Resurs Bank skriver samarbetsavtal med Krogh Optikk i Norge

Den norska optikerkedjan Krogh Optikk har valt Resurs Bank som ny samarbetspartner för kundfinansiering och delbetalning. Beslutet innebär att kedjans 20 butiker byter finansieringspartner och nu lanserar ett profilerat kund-och lojalitetskort med Resurs Banks uppskattade delbetalningsmöjligheter.

Ett knappt halvår efter etableringen av ett kontor i Oslo skriver nu Resurs Bank samarbetsavtal med ännu ett profilstarkt företag inom norsk detaljhandel. Optikerkedjan Krogh Optikk är en kedja med 20 butiker och med rötter tillbaka till starten av Krogh 1877. Med verksamhet i flera av Norges viktigaste handelscentrum erbjuds det senaste inom glasögon och linser.

-        Över åren har vi skapat ett mycket värdefullt erbjudande för bland annat optikerbranschen och det nya avtalet är ett fint bevis för nyttan med vår kundfinansiering. I takt med att vi ökat vår satsning på den norska marknaden vinner vi fler nya kunder och är stolta över Krogh Optikks förtroende, säger Andreas Andersson, försäljningschef Resurs Bank i Norge.

Med sitt nya kundkort och erbjudande om räntefri delbetalning räknar Krogh Optikk med merförsäljning, större köp och nöjdare kunder.

-        Vi valde Resurs Bank efter starka rekommendationer från kollegor i optikerbranschen. Bytet från vår tidigare leverantör och lanseringen har gått över förväntan, säger Nicolai Krogh, VD på Krogh Optikk.

Sedan årsskiftet har Resurs Bank kontor i Oslo och rekryterar nu fler säljare för att stärka den satsning som sker på att bli en stor aktör inom kundfinansiering i Norge. Avtalet är en viktig pusselbit i ambitionen att skapa värde för norsk detaljhandel och deras kunder med hjälp av räntefri delbetalning.

För mer information om Krogh Optikk: www.kroghoptikk.no

För fler nyheter från Resurs Bank: www.resurs.se/press