Resurs Bank sponsrar Aron Andersson - på skidor till Sydpolen för Barncancerfonden

Resurs Bank väljer att sponsra Aron Andersson och stödjer därmed en av hans största utmaningar hittills; att skida 640 km till Sydpolen. Målet är att samla in 6,4 miljoner till Barncancerfonden där varje meter är värd 10 kronor. Resan inleds den 27 november och på vägen kommer Aron och en följeslagare att möta en kyla på runt -30 °C.

När Aron Anderson var 9 år opererades han för cancer och hamnade i rullstol. Han tog då ett beslut som han lever efter än idag: att aldrig låta några hinder stoppa honom från att göra det han vill.

Nu följer Resurs Bank honom på nästa äventyr och går in som sponsor i utmaningen att skida 640 km till Sydpolen för att stödja Barncancerfonden.

”Resurs Bank har träffat Aron i flera sammanhang och imponerats av hans kämpaglöd och vilja att ständigt nå nya mål. Nu kommer vi att följa honom på en av hans största utmaningar hittills; att skida 640 km till Sydpolen. Som sponsor till Aron kommer vi på Resurs Bank att göra vad vi kan för att det högt ställda insamlingsmålet skall nås, och kanske överträffas”, säger Christoffer Norrthon på Resurs Bank.

”Förutom att vara ett företag som tillhandahåller bra produkter till sina kunder är Resurs Bank även ett företag som tar ansvar och gör något gått i världen genom olika insamlingar till välgörenhet. Det känns viktigt för mig”, säger Aron Andersson.

För var tionde krona som doneras till Barncancerfonden via poleofhope.com skidar Aron en meter. För varje ny månadsgivare får han skida 700 meter. Målet är att samla in 6,4 miljoner till Barncancerfonden – ett rekordhögt mål där varje krona är viktig.

Tidigare har Aron bland annat deltagit i Paralympics, bestigit Kebnekaise och Kilimanjaro, simmat över Ålands hav och genomfört andra utmaningar som krävt ovanlig styrka både mentalt och fysiskt. Hans motto är: Ju större mål – desto häftigare resa.

”Jag är en äventyrlig person som gillar utmana mina gränser och se vad som är möjligt. Förutom att åka runt världen och bland annat bestiga berg föreläser jag mycket och är ambassadör för Barncancerfonden”, säger Aron Andersson som nu hoppas att så många som möjligt donerar bidrag för äventyret via poleofhope.com.

Resan inleds den 27 november och på vägen kommer Aron och en följeslagare möta en kyla på runt -30 °C. Läs mer och donera på poleofhope.com. Eller följ Aron på Facebook och Instagram.

Kontakt:
Magnus Lilienström, pressansvarig Resurs Bank, magnus.lilienstrom@resurs.se