Resurs Bank sponsrar Helsingborg Marathon och namnger stafetten

För fjärde året i rad väljer Resurs Bank att bli huvudsponsor för Helsingborg Marathon. Den 2 september 2017 är det återigen dags för det 42 195 meter långa maratonloppet tillsammans med en stafett som 2017 kommer att gå under namnet Resurs Bank Stafett.

Resurs Bank, som är en nordisk aktör, har en stark förankring i Helsingborg och är en aktiv sponsor av idrott och föreningsliv. För fjärde året i rad stödjer banken nu Helsingborg Marathon i form av ett huvudsponsorskap.

-Resurs Bank är en betydelsefull sponsor som vi är stolta över att samarbeta med. Utan sponsorstöd hade det närmast varit omöjligt att bygga ett så stort arrangemang som Helsingborg Marathon. Med Resurs Bank som huvudsponsor tillförs dessutom både erfarenhet och engagemang, säger Andreas Gartmyr, en av initiativtagarna för Helsingborg Marathon.

Huvudsponsorskapet medför i år att den tillhörande stafetten namnges av Resurs Bank som därmed under 2017 kommer att gå under namnet Resurs Bank Stafett.

-Vi på Resurs Bank ser det som angeläget att bidra till regionens attraktion vid spännande event som dessutom har en profil som stämmer väl överens med bankens ambition att främja idrott och folkhälsa, att vi nu får namnge stafetten och förknippas med denna känns positivt, säger Erik Frick, sponsoransvarig Resurs Bank.

När Helsingborg Marathon 2017 genomförs för fjärde gången har det blivit ett av Nordens största maratonlopp. Starten för de runt 2800 löparna går utanför Dunkers kulturhus i Helsingborg och målgången är vid Gröningen.

Redan vid första upplagan av Helsingborg Marathon som arrangerades 2014 var Resurs Bank huvudsponsor och bidrog såväl ekonomiskt som med rådgivning och nätverksstöd.

Magnus Lilienström, pressansvarig Resurs Bank, 0722-510536, magnus.lilienstrom@resurs.se
Andreas Gartmyr, Helsingborg Marathon, 0708-257711, andreas@hbgm.se

Om Resurs Bank
Resurs Bank grundades 1977 och är idag en av Nordens ledande banker inom retail finance. Med attraktiva och smidiga lösningar i butik och på nätet för betalningar och konsumtionsfinansiering har Resurs Bank vuxit snabbt och etablerat partnerskap med fler än 1 200 butikskedjor som har sammanlagt 35 000 butiker.
Från basen inom retail finance har erbjudandet utvecklats till att också innefatta privatlån, kreditkort och sparkonton med en kundbas på cirka 5 miljoner privatkunder i Norden. Resurs Bank har sedan 2001 banktillstånd och står under Finansinspektionens tillsyn.