Resurs Bank sponsrar Naturskyddsföreningen

Resurs Bank har valt att förlänga sponsoravtalet med Naturskyddsföreningen och kommer under 2012 vara Naturskyddsföreningens guldsponsor.

Tillsammans med Naturskyddsföreningen har Resurs Bank bidragit till natur, miljö och klimat under flera år. Under 2012 kommer Resurs Bank att vara guldsponsor till Naturskyddsföreningen och bidra till deras arbete inom klimat, skog, marina, ekosystem/fiske, jordbruk/livsmedel och miljögifter.

- Att värna om vår miljö är något som vi på Resurs Bank värdesätter högt. Därför har samarbetet med Naturskyddsföreningen en viktig roll för oss. Vi får en chans att vara med och påverka och det är viktigt att alla bidrar på sitt eget sätt. Därför ger vi nu även möjligheten att handla grönt med Supreme Card Green. Ett kort som ger våra kunder handlingskraft samtidigt som de bidrar till miljön, säger Olof Engvall, Kommunikationschef på Resurs Bank.

Förutom samarbetet med Naturskyddsföreningen erbjuder Resurs Bank ett verkligt grönt kreditkort, Supreme Card Green. Kortet som lanserades 2009 har inför 2012 nyutvecklats. Numera blir varje köp med kortet ett spirande frö för grönare värld och varje gång kortet används planteras ett träd. Trädplanteringen genomförs i samarbete med Yves Roche som är Corporate Partner till Plant for the Planet, ett FN-initierat projekt som har som målsättning att plantera 1 miljard träd där behovet är som störst i världen. Som belöning för att kortinnehavarna bidrar till miljön får de även 1 bonuspoäng för varje krona de handlar för, som de sedan kan växla in mot produkter och upplevelser i Resurs Banks poängshop.

Pressbild Supreme Card Green

Länk till Supreme Card Green kampanjsajt
www.supremecardgreen.se

Mer information om trädprojektet