Resurs Bank stärker E-commerce Park of Sweden med detaljhandelskompetens

Resurs Bank erbjuder kanaloberoende finansiering till detaljhandel över hela Norden

Som leverantör till nordisk detaljhandel har Resurs Bank valt att bli partner till E-commerce Park of Sweden och deras e-handelsinkubator. Inkubatorns vision är att hitta och bidra till utvecklingen av Sveriges nästa stora e-handelssuccé.

Satsningen utgår från Helsingborg och har nu antagit fyra bolag som kostnadsfritt får utvecklingsstöd via inkubatorn och dess sponsorer. Företagen är Quickbutik.se, Northern Spirit, R-pi.se och Wltr.se.

- Vi är imponerade av E-commerce Park och deras arbete för att utveckla framtidens e-handelsföretag. Utöver vårt partnerskap erbjuder vi rådgivning och nätverk inom detaljhandelsfrågor. Framtidens succéföretag måste bemästra försäljning i alla kanaler. Men även vi vinner mycket på samarbetet eftersom vi får tillgång till kunskap från duktiga e-handlare, säger Olle Hyberg, OmniChannel Manager på Resurs Bank.

Rikard Axelsson är inkubatoransvarig på E-commerce Park of Sweden.

- Med hjälp av Resurs Bank och andra partners får vi inte bara in medel till vår satsning utan också värdefulla erfarenheter och spetskompetens som kommer att hjälpa oss hitta och utveckla nästa Amazon. Våra partners är förebilder och banbrytare inom handel, tjänster och omnikanal och en del i laget som ger kraft åt nya, växande företag, säger Rikard Axelsson.

På E-commerce Park of Sweden samlas små och medelstora e-handlare vilket ger möjligheten att dra skalfördelar, så som delade lager och logistiklösningar samtidigt som närheten till kunskap och kompetens finns. Det är strategiskt placerad i Helsingborg som är ett av de bästa logistikplatserna inom Norden. I slutet av 2015 ska ehandelsparken husera 40 e-handelsbolag och i utgången av 2016 det dubbla.

Mer information:Olle Hyberg, OmniChannel Manager Resurs Bank: 0765-262107, olle.hyberg@resurs.se

Rikard Axelsson, inkubatoransvarig på E-commerce Park of Sweden, 0707-477085, rikard@ecommercepark.se