Resurs Bank tar upp fighten om betalning på nätet

Christoffer Norrthon på Resurs Bank satsar på nätbetalningar

Resurs Bank, Sveriges ledande aktör inom kundfinansiering i butik, lanserar nu en webbaserad betalningslösning som underlättar näthandel och ger konsumenter smidiga och enkla betalningsalternativ. En lösning som framgångsrikt gick live hos näthandlaren NetOnNet, inför den viktiga julhandeln.

Resurs Banks e-handelslösning för betalning i webbshopar har utvecklats med 30-årig erfarenhet av nordisk detaljhandel. Med Resurs Bank kan kunder snabbt och säkert välja att betala sina köp, på webben såväl som i butik. Hög prestanda, säker identifikation, flexibla betalningsalternativ och snabb betalning till näthandlaren är några av fördelarna med Resurs Banks nätbetalning.

- Med upp till 60-dagars faktura, flexibla delbetalningar, säkrare kredithantering och snabbare betalning till näthandlare är vår plattform det vassaste på marknaden just nu, säger Christoffer Norrthon, chef Säljfinans Resurs Bank.

På NetOnNet har Resurs Banks nätbetalning blivit en framgång. Lösningen lanserades med framgång inför NetOnNets hektiska julhandel.

- Fördelen med att kunna erbjuda våra kunder samma betalningslösningar både i butik och på nätet gjorde att vi, trots den stundande julhandeln, valde att satsa på Resurs Banks nätbetalning. Samarbetet med Resurs Bank blev en succé och deras nätbetalning visade sig fungera utmärkt under en period då besöksantalet i vår näthandel nådde all time high, säger Karin Sandsjö, VD NetOnNet.

Resurs Banks nätbetalning bidrar till partnerföretags framgång och underlättar för deras kunder att dela upp betalningen. I webbshoparna väljer kunderna bland Resurs Banks olika betalningsalternativ, kan betala allt direkt eller dela upp betalningarna räntefritt. Ledorden är säker, enkel och flexibel betalning på nätet.

För mer information, kontakta:
Christoffer Norrthon, chef Säljfinans på Resurs Bank
Tel: 042-38 20 70. christoffer.norrthon@resurs.se