Resurs Bank tecknar nordiskt samarbetsavtal med Bosch Car Service

Bosch Car Service, världens största oavhängiga verkstadskedja, har ingått ett utökat samarbetsavtal om finansieringskoncept med Resurs Bank. Sedan tidigare har Resurs Bank levererat finansieringslösningar till verkstäder i Norge, Finland och Danmark. Nu lanseras Bosch Car Service-kortet även i Sverige. Därmed täcker samarbetet hela Norden.

Med det nya nordiska samarbetet får 380 verkstäder och deras kunder tillgång till ett smidigt och enkelt finansieringskoncept med Bosch Car Service-kortet. Efter tidigare samarbete i Norge, Finland och Danmark kommer nu även 93 svenska verkstäder att få tillgång till kortet. Lösningen ger kunderna stor valfrihet i hur och när de väljer att betala för sin service, reparationer, inköp med mera.

-       Med det nya avtalet visar vi att vi är en stark nordisk partner inom finansieringskoncept. Med vår nordiska organisation och långa erfarenhet av olika branscher skapar vi stor affärsnytta för nationella och internationella kunder. Det nya avtalet med Bosch är fint kvitto på att vår nordiska satsning gett resultat och det smickrar oss att de valt oss framför andra alternativ på marknaden, säger Christoffer Norrthon, chef Säljfinans på Resurs Bank.

Hela 380 verkstäder i Norden kan nu erbjuda sina kunder Bosch Car Service-kortet, vilket inte bara är ett finansieringskoncept utan omfattar ett komplett och attraktivt lojalitetsprogram. Förmånlig delbetalning i kombination med profilerade kort med mervärden bygger varumärket Bosch Car Service och ger lojala kunder, som i sin tur ökar omsättningen för verkstäderna. Kortet blir ett naturligt säljverktyg för verkstäderna inom kedjan.

-       Vi är mycket glada för samarbetet med Resurs Bank. Samarbetet startade på den norska marknaden och framgången därifrån gjorde det lätt att utvidga samarbetet till övriga nordiska länder. Hela lösningen är enkel och smidig för våra verkstäder och deras kunder. För oss är det en stor fördel att ha en leverantör av finansieringslösningar. Samtidigt har vi upplevt stor flexibilitet hos Resurs Bank, säger Per Boye Rasmussen, teknisk direktör och nordisk konceptchef på Bosch Car Service.

Totalt har Bosch Car Service 14 700 verkstäder. För mer information www.boschcarservice.se

För fler nyheter från Resurs Bank: www.resurs.se/press

För mer information: