• Resurs Bank/

Resurs Bank vinner ny kund inom optik i Norge och blir marknadsledande kort efter norsk etablering

Resurs Bank, som öppnade filialkontor i Norge vid årsskiftet, har ingått samarbetsavtal med C-Optikk angående kundfinansiering. Avtalet gäller kedjans 146 butiker i Norge och gör Resurs Bank till marknadsledande inom kundfinansiering i optikbranschen i Norge.

Resurs Bank samarbetar sedan tidigare med bland andra Brilleland och Krogh Optikk i Norge. I och med avtalet med C-Optikk har Resurs Bank 50 procent av optikbranschen på den norska marknaden, vilket innebär en position som marknadsledare – detta åtta månader efter etableringen av kontor i Norge.

– Vi är väldigt stolta över samarbetet med C-Optikk och att vår norska etablering fått en god start. Glasögon och linser är en nödvändig men ofta ganska stor utgift och många kunder uppskattar att kunna fördela betalningen över flera månader. Vår delbetalningslösning ger alla möjlighet att köpa de produkter och varumärken de vill utan att behöva vänta, säger Andreas Andersson, försäljningschef på Resurs Bank i Norge.

– Vi valde Resurs Bank som vår nya samarbetspartner därför att de har de bästa, mest flexibla och moderna lösningarna. Dessutom har de en professionell organisation med kompetenta medarbetare som gör sitt bästa för att skapa en enkel vardag för sina kunder. Vi ser fram emot ett utvecklande samarbete och gemensam succé, säger Helge Jakobsen, kedjechef på C-Optikk.

För mer information om C-Optikk: www.coptikk.no

För fler nyheter från Resurs Bank: www.resurs.se/press

För mer information: