• Resurs Bank/

Resurs Banks insamling till Radiohjälpens hjälparbete i Nepal går över förväntan – 20 000 kr samlas in per dag

Hittills har insamlingen gett 314 000 kronor till Radiohjälpens katastrofarbete

Efter jordbävningskatastrofen i Nepal, och ytterligare en jordbävning den 12 maj, växer allmänhetens vilja att samla in pengar till katastrofarbetet. Två veckor efter att Resurs Bank lanserade en insamling tillsammans med sina kunder har 314 000 kronor samlats in till Radiohjälpens arbete.

Insamlingen sker i samarbete med Radiohjälpen och innebär att Resurs Bank ger användarna av kortet Supreme Card en enkel möjlighet att bidra till hjälparbetet. Genom att skänka 15 000 bonuspoäng till Radiohjälpen bidrar Resurs Bank med 150 kronor till insamlingen och sammanlagt 300 kronor skänks. Pengarna går till Radiohjälpen.

- Bidraget från Resurs Bank är otroligt viktigt för oss. Vi har samarbetspartners på plats som redan påbörjat sitt arbete och det här stödet gör det möjligt för oss att redan tidigt i arbetet kunna öka det viktiga stödet. Efter tyfonen i Filippinerna 2013 var Resurs Bank och deras kunder en av de absolut största bidragsgivarna till Radiohjälpens arbete där och vi är väldigt tacksamma för att Resurs Bank än en gång valt att stödja Radiohjälpens arbete, säger Per Byman, Executive Director på Radiohjälpen.

Resurs Bank har tidigare samlat in över 400 000 kronor till Radiohjälpens stöd till Filippinerna. Insamlingen till Nepal lanserades snabbt efter katastrofen.

- Vår insamling fortsätter med oförminskad styrka och kunderna visar fortsatt ett stort intresse för att bidra till Radiohjälpen. Dagligen snittar insamlingen 20 000 kronor och ännu ser vi inga tendenser till att viljan att bidra minskar, säger Camilla Ögren, försäljningschef Supreme Card på Resurs Bank.

Mer information:Olof Engvall, presskontakt Resurs Bank: +46-736-61 20 43, olof.engvall@resurs.se