• Resurs Bank/

Resurs Banks Ticketkort driver försäljningen av Tickets semesterresor i Norge - plus 70 % i midsommartid

Juni är resornas stora tid för norrmännen. Flygbiljetter, hotell, charterresa, hyrbil eller en paketresa. Mycket ska ordnas i juni månad och en resa är en stor investering i tid och pengar. En riktigt bra resa börjar redan vid bokningen, antingen kunden väljer butik, telefon eller att göra det mesta av jobbet själv på internet. Det vet Ticket, en av Norges största privatresebyråer, vars kunder uppskattar att kunna delbetala sina semesterresor.

Sedan flera år tillbaka erbjuder Ticket sina kunder att betala sin resa med Ticketkortet – ett lojalitetskort som gör det möjligt att dela upp betalningen räntefritt.

Under juni månad ökar antalet köp med Tickets kundkort kraftigt, under juni 2010 med hela 70 procent. Av dessa var majoriteten återkommande kunder. Dessutom ökar snittköpet under juni månad markant. Allt tyder på att siffrorna kommer att visa samma tendens även i år.

–      ­Alla kunder har inte möjlighet att betala direkt. Med Ticketkortet kan de vänta en månad med att betala resan utan att det kostar någonting, eller välja att dela upp betalningen räntefritt, säger Ellen Wolff Andresen, marknadschef på Ticket Norge.

Resan betalas direkt efter godkänd kortansökan. När fakturan kommer hem väljer kunden hur den ska betalas räntefritt, omgående eller fördelat på mellan 3 och 12 månader.

–      Man vill solsäkra semestern utan att behöva betala direkt. Många vet dessutom att de kommer att få igen på skatten, och känner sig därmed säkra att kunna köpa en resa på delbetalning. Med Ticketkortet kan vi ge våra kunder ett förmånligt erbjudande och förhoppningsvis också sätta lite extra guldkant på deras semester, säger Ellen Wolff Andresen.

För mer information:
Andreas Andersson, försäljningschef Resurs Bank Norge
M: andreas.andersson@resurs.se

Ellen Wolff Andresen, marknads- och administrationschef Ticket Norge
M: ellen.wolff.andresen@ticket.no

Om Ticket Feriereiser
Ticket Feriereiser är en av de största privatresebyråerna i Norge. Verksamheten bedrivs via butik, Internet och telefon. Försäljningen i Norden uppgår till cirka 3,5 miljarder kronor och bolaget har cirka 320 årsanställda.

Om Resurs Bank