Resurs inleder kommersiellt partnerskap med Dicopay och tar steget in i ett nytt kundsegment

Resurs Bank blir leverantör av checkout-lösning i Dicopays mobila plattform och går samtidigt in som delägare i bolaget. Resurs har lång erfarenhet av att utveckla nya innovativa betallösningar till aktörer inom detaljhandeln. Genom partnerskapet med Dicopay tar Resurs steget in i ett nytt kundsegment och kan nu erbjuda Resurs Checkout till en ny grupp av småföretagare.

Resurs fortsätter att etablera strategiska samarbeten som driver på utvecklingen av innovativa betal- och finansieringslösningar. Med det nya partnerskapet breddar Dicopay sitt erbjudande av betallösningar till sina kunder samtidigt som Resurs kan erbjuda sin checkout-lösning till ett, för banken, nytt kundsegment.

- Att Resurs blir leverantör av checkout-lösning i Dicopays snabbväxande mobila faktureringstjänst visar att de sätter kundens köpupplevelse i fokus och ser möjligheter att tillsammans med oss utveckla Dicopays kunderbjudande. För oss gör partnerskapet med Dicopay det möjligt att ta steget in i segmentet småföretagare, en målgrupp som vi inte tidigare riktat våra betallösningar till men där vi ser att Resurs Checkout och Dicopay tillsammans kan skapa ett starkt kunderbjudande, säger Anna Nauclèr, CCO, Resurs Bank.

-Tillsammans med Resurs Bank kommer vi att kunna erbjuda en revolutionerande enkel och flexibel betallösning för småföretagaren och vi ser verkligen fram mot vår fortsatta tillväxtresa tillsammans, säger Marie Lundberg, vd Dicopay.

Resurs Checkout är en omni-lösning för både e-handel och fysisk butik som ger kunderna en trygg, enkel och smidig köpupplevelse oavsett köpkanal. Med Resurs Checkout kan handlare erbjuda sina kunder marknadens populäraste betalningssätt; Swish, faktura, kort, delbetalning och Masterpass, både i butik och på nätet.

För mer information kontakta:
Anna Nauclèr, CCO, Resurs Bank, anna.naucler@resurs.se +46 709737255
Marie Lundberg, VD, Dicopay, marie@dicopay.com +46 720787976

OM RESURS BANK
Resurs är en nordisk nischbank med ledande betal- och finansieringslösningar för handeln och dess kunder. Vi hjälper företag och privatpersoner att låna, spara och betala. Med över 40 års erfarenhet av handel, gör vi det snabbt, enkelt och tryggt att handla, både online och i butik. Vi sätter kundupplevelsen i fokus och arbetar för att få det roliga att hända och det svåra att kännas enklare. Idag har vi cirka 5,9 miljoner privatkunder och över 700 anställda i Norden.