• Resurs Bank/

Rosa kortet fortsätter kampen mot bröstcancer och når 6.5 miljoner kronor i insamlade forskningsmedel

Varje gång Supreme Card Woman används går en krona till cancerforskningen

Supreme Card Woman är betal- och kreditkortet som gör skillnad i kampen mot bröstcancer. Under Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj i oktober höjer Resurs Bank volymen kring det rosa kortet och passerar i höst 6,5 miljoner kronor i insamlat stöd till cancerforskningen.

Supreme Card Woman är det rosa kreditkortet som bidrar till cancerforskningen. Kortet lanserades 2007 och var redan från starten partner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj.
För varje köp som görs med kortet går en krona till kampen mot cancer, utan att det kostar kortanvändarna något.

–       Vi vill tacka alla kunder som gjort ett aktivt val för att med sina vardagsköp göra en betydelsefull insats. De deltar i den livsavgörande striden mot cancer och kan glädjas åt att  forskningen räddar liv, bland annat tack vare pengar som de bidragit till att samla in, säger Camilla Ögren, marknadsansvarig för Supreme Card Woman.

Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj genomförs med syfte att finansiera cancerforskning, sprida kunskap om bröstcancer och bedriva påverkansarbete. Kampanjen genomförs 2014 för tolfte gången i rad.

–       Resurs Bank har varit en betydande partner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj sedan 2007 och att välja Supreme Card Woman för sina inköp är ett enkelt sätt att göra skillnad. Cancerfondens vision är att besegra cancer. Vi är därför tacksamma för det stora engagemang och den givarvilja som Cancerfonden möter hos såväl företag som privatpersoner, säger Stefan Bergh, generalsekreterare för Cancerfonden.

Varje dag får 20 kvinnor veta att de har bröstcancer. Det betyder att var nionde kvinna drabbas någon gång i livet. Antalet bröstcancerdiagnoser i Sverige ökar, men samtidigt blir de som överlever allt fler.

För mer information, kontakta:

Camilla Ögren, marknadsansvarig Supreme Card Woman

Tel: 0736-61 20 03. E-post: camilla.ogren@resurs.se