Snart halvtid i Rosa Bandet kampanjen

Nu har det gått 12 dagar av oktober och i 12 dagar har Resurs Banks kunder med betalkortet Supreme Card Woman bidragit med hela 10 kronor per kortköp. På Resurs Bank har nu medarbetarna burit Rosa band på skjortan i snart två veckor och alltfler dragit sina rosa kort allt oftare. I detta läget kan kan vän av ordning fråga sig. VARFÖR bidrar Resurs Bank med hela 10 kronor per kortköp…det kan väl inte vara en vettig affär för ett kortföretag???  Det korta svaret för en bank är förstås Nej. Den kalkylen går aldrig ihop.

Men om man istället beaktar det faktum att vi har ett unikt betalkort som sedan tre år varit en stor sponsor till Cancerfondens Rosa Bandet Kampanj och tom profilerat sitt kort med Rosa Bandet, ja då börjar bilden klarna. Helt krasst kan man konstatera att om vårt unika och rosa betalkort ska ha en chans på en marknad med internationella kortföretag, ja då måste vi särskilja oss och vässa vår särprägel på marknaden. Devisen – ”Hellre något verkligt uppskattat för färre än ointressant för de stora massorna” driver oss mot ett djupare samarbete med Rosa Bandet.

Som kommersiell aktör vi är vill vi förstås att fler svenskar ska få upp ögonen för vårt betalkort Supreme Card Woman och därmed ge oss chans att växa och därmed bidra med många viktiga miljoner till svensk bröstcancerforskning. På så sätt går den stora kalkylen ihop, inte bara för oss utan också för Cancerfonden.

Alltså – ta chansen att handla med omtanke i oktober månad och många år därefter med vårt rosa kort.  För mer info besök www.supremecard.se

Olof Engvall – kommunikationschef Resurs Bank