Söderberg & Partners rekommenderar Resurs Banks kreditkort Supreme Card Gold till sina kunder

Låg årsavgift, sms-kvitto, delbetalning och bonusprogram avgjorde

Söderberg & Partners har gjort en noggrann jämförelse bland svenska kredit- och betalkort. Resurs Banks kort Supreme Card Gold fick grönt ljus (högsta betyg) i jämförelsen. Låg årsavgift, sms-kvitto, delbetalningsmöjligheter och bra förmånsprogram var fördelar som lyftes fram. Nu väljer Söderberg & Partners att rekommendera Supreme Card Gold till sina kunder.

Söderberg & Partners analyserar finansiella produkter på marknaden och hjälper kunder att välja. Vid deras analys av de största kreditkorten tillhörde Supreme Card Gold kategorin som fick högsta betyg tillsammans med Re:member Master Card, Swedbank Master Card och OKQ8 Visa. När de sedan skulle välja ett kort att rekommendera sina kunder, föll valet på Supreme Card Gold från Resurs Bank.

–      Det finns väldigt många produkter på den finansiella marknaden. Söderberg & Partners ser som sin uppgift att hjälpa kunderna att hitta produkter och tjänster som är bra, säger Fredrik Edin, analytiker på Söderberg & Partners. Vi använder ett enkelt och konsekvent system med trafikljus, grönt, gult och grönt, för att betygsätta finansiella tjänster. Supreme Card Gold fick grönt ljus i vår jämförelse och vi har valt att rekommendera kortet till våra kunder.

Söderberg & Partners rekommenderar Supreme Card Gold för att det har låg årsavgift, bra förmåner och möjlighet att på enkelt sätt dela upp betalningar på flera tillfällen. Något som kan ge bättre koll på privatekonomin. Kortet erbjuder även sms-kvitto på betalningar över 500 kronor som kan hindra bedrägerier och obehagliga överraskningar. Resurs Bank var först i Sverige med att införa sms-kvitto och är idag en av två svenska banker som erbjuder tjänsten. Resurs Banks betalkort Supreme Card Gold lanserades 2005 och används idag av uppemot 100 000 människor.

–      Att som kund veta vilket kort som ger mest värde är inte enkelt. Men med Söderberg & Partners analys blir det enkelt att välja och avgöra vilka skillnader som faktiskt finns mellan korten. Betyget ger oss råg i ryggen att fortsätta erbjuda Sveriges bästa kort och vi är stolta över deras tydliga rekommendation, säger Patrik Hankers, Privatmarknad Resurs Bank.

Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Med tillgång till Nordens största analysavdelning följer man försäkringsbolag, fondbolag och investmentbanker ur ett produktperspektiv. Mer om Söderberg & Partners och deras erbjudande: www.soderbergpartners.se/kortinfo.html

Resurs Banks kortfamilj Supreme Card: www.supremecard.se

För mer information: