Solresor och Resurs Bank förstärker satsning på omnikanalbetalningar

Nu utökar Solresors satsningen på enkla och trygga onlinebetalningar från Resurs Bank

Efter att ha samarbetat i 15 år kring flexibla betalningar av semesterresor har nu Solresor lanserat en ny betallösning från Resurs Bank. De onlinebaserade betalningsalternativen gör det enklare och snabbare för kunderna att hitta, boka och genomföra köp av resor. Samtidigt hjälper Resurs Banks betalsätt Solresor att utveckla sin affär och växa vidare.

Solresor är en av Sveriges största researrangörer som erbjuder resor över hela världen, från charterresmål runt Medelhavet till destinationer i exempelvis Sydafrika, Costa Rica och Förenade Arabemiraten. I takt med att en allt större andel av bokningar och köp sker direkt på Solresors hemsida valde företaget våren 2015 att koppla ihop sina betalalternativ direkt med Resurs Banks betalsystem. Numera är Solresors boknings- och betalningsfunktioner direktanslutna med Resurs Bank, vilket innebär att kunderna kan välja att betala med faktura, delbetalningskredit eller ansöka om ett nytt Solresor Travel Card. Tryggare, enklare och snabbare hantering helt enkelt.

- När kunderna hittat drömresan ska det vara enkelt att genomföra beställning och betalning. Nu erbjuds ett enkelt och snabbt betalningsflöde och flexibla betalsätt, oavsett om kunderna vill direktbetala, köpa resan mot faktura eller delbetala med Solresor Travel Card. Att kundernas check-out från kassan är enkel och trygg är viktigt för vår förmåga att slutföra affärer med våra kunder, säger Mikael Andersson, marknadschef Solresor.

För Solresor innebär samarbetet med Resurs Bank att de direkt får betalt för resorna, medan kunderna i lugn och ro kan bestämma hur de vill betala sin resa. Nu fortsätter Solresors satsning på att ytterligare öka onlineförsäljningen, med lanseringen av en helt ny hemsida 2015.

- Nu står vi inför lanseringen av en hemsida med responsiva funktioner. Det blir ännu enklare att boka och köpa resor på mobila plattformar som smartphones och plattor, och även i detta är Resurs med oss på resan. Resurs Bank är en stark partner inom omnikanalbetalningar och duktiga på att skapa kundvänliga betalsätt som hjälper Solresor att utvecklas och växa, säger Mikael Andersson, marknadschef Solresor.

För Resurs Bank är det fördjupade samarbetet ett kvitto på ett attraktivt omnikanalerbjudande.

- Vi är mycket glada över att kunna hjälpa Solresor skapa en positiv kundupplevelse samtidigt som vi bidrar till deras tillväxt med kanaloberoende betalsätt. Våra tjänster bygger alltid på att vara lyhörda för våra partners behov och möjligheter. Som i fallet med Solresor som vi nu tar ett stort steg framåt tillsammans med, säger Christoffer Norrthon, Executive Account Manager Resurs Bank.

Olof Engvall, Presskontakt Resurs Bank: 0736-61 20 43, olof.engvall@resurs.se

Christoffer Norrthon, Executive Account Manager Resurs Bank, 0736-612070, christoffer.norrthon@resurs.se

Mikael Andersson, Marknadschef Solresor, 0708 -60 80 46, mikael.andersson@solresor.se