Spirit Stores och Resurs Bank bygger kort väg till vårens nya garderob

Klädkedjan Spirit Stores och Resurs Bank ingår ett samarbete där Spirit Stores erbjuder alla sina modemedvetna kunder räntefri delbetalning i upp till tolv månader. Spirit Stores räknar med att det nya betalkortet kommer att stärka relationen till kunderna ytterligare.

Den första butiken öppnade i Malmö för lite mer än tio år sedan. Spirit Stores finns i Malmö, Helsingborg och Lund. Ambitionen är att erbjuda det senaste inom mode, trender och butiksupplevelse med skandinaviska och internationella varumärken.

Med ett nytt profilerat betalkort kan nu Spirit Stores kunder handla räntefritt i butikerna och i lugn och ro lägga upp en egen betalningsplan i hemmet.

­­– Samarbetet med Resurs Bank innebär att vi kan erbjuda alla våra kunder flexibel och räntefri delbetalning i upp till tolv månader. Det här gör det lättare för kunden att förnya och komplettera garderoben, säger Spirit Stores försäljningschef Per Wilander.

När man handlar med Spirit-kortet kommer en faktura månaden efter inköp. Man har alltid 30-60 dagars fri kredit och kan alltid välja upp till 12 månaders räntefri delbetalning, men kan förstås välja att betala in hela beloppet direkt.

Spirit Stores är en del av Modebolagen, som också innehåller Marty, Malmströms & Co och Esprit.

­–­ Vi är mycket glada och stolta över detta samarbete. Vi har under en period letat efter en partner inom konfektion för att komplettera vår branschspridning. Att det just blev Modebolagen med sina spännande varumärken är extra kul. Vi ser fram emot ett långt och för alla parter givande samarbete säger Christoffer Norrthon, chef Säljfinans på Resurs Bank.

Mer information på www.spirit-stores.com