Supreme Card lanserar ny hemsida med webb-baserad poängshop

Supreme Card är kreditkortet som är så generöst att du vill använda det ofta. Nu blir det ännu enklare för kunderna att omsätta poäng från sina köp i upplevelser, resor och produkter. Den nya hemsidan har en helt ny poängshop med generösa priser på produkter. www.supremecard.se

Lanseringen av en ny hemsida för Supreme Card är det senaste inslaget i Resurs Banks etablering av en moderniserad webbnärvaro. I september lanserades en helt ny moderplattform för Resurs Bank med fokus på att serva och hjälpa kunderna. Kortfamiljen Supreme Cards nya hemsida bjuder på en helt webbaserad poängshop i vilken kortanvändarna enkelt och snabbt kan växla in sina poäng till produkter och upplevelser.

-       Med den nya hemsidan satsar vi på att verkligen leva upp till kundlöftet ”Så generöst att du vill använda kortet ofta”. Den nya plattformen ger våra trogna kunder bättre service och större upplevelser och det har aldrig varit enklare att byta in sina poäng mot värdefulla produkter. Det är vårt senaste bidrag i ambitionen att erbjuda en riktigt, riktigt bra poängshop som del av vårt kortkoncept, säger Pernilla Klein, CRM-ansvarig på Resurs Bank.

Varje år får Supreme Cards kunder poäng till ett värde av cirka 25 miljoner kronor. Poäng som de sedan växlar in mot biobiljetter, entrébiljetter, resor, hotellövernattningar, designprodukter och mycket mer. På den nya webbshopen kan användarna söka, inspireras och beställa sina produkter direkt online och därefter få dem hemskickade utan kostnad.

-       Poängsystemet är en av förklaringarna till att Supreme Card blivit ett så populärt kort. Vi strävar alltid efter att de produkter och upplevelser kunderna får välja mellan ska vara marknadens mest generösa. Exempelvis behöver kunderna endast spendera hälften, ibland endast en fjärdedel, jämfört med konkurrerande poängprogram för att kunna växla in poäng mot samma produkter, säger Johanna Rosenborg, ansvarig för Supreme Cards poängshop.

Supreme Cards kortfamilj består av betal-och kreditkorten Supreme Card Gold, Woman och Green + Green Business. Samtliga kort med poäng, attraktiva delbetalningslösningar och trygghetsskapande säkerhetslösningar.

Olof Engvall, Presschef Resurs Bank

Tel: 0736-61 20 43. E-post: olof.engvall@resurs.se