Supreme Card Woman och Resurs Bank ökar stödet till cancerforskningen 2012

Supreme Card Woman är betal- och kreditkortet som gör skillnad i kampen mot bröstcancer. 2012 går 1,2 miljoner kronor till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Sammanlagt har Resurs Bank och Supreme Card Woman bidragit med över 5 miljoner kronor till Cancerfondens Rosa bandet-kampanj sedan 2007.

Supreme Card Woman lanserades 2007 och var redan från start samarbetspartner till Rosa Bandet. För varje köp som görs med kortet går en krona till kampen mot bröstcancer, utan att det kostar användarna något. De tre senaste åren har stödet intensifierats i samband med Rosa Bandet-kampanjen i oktober. Under oktober har varje köp med kortet genererat hela tio kronor till cancerforskningen.

I takt med att fler och fler upptäckt det generösa kortet har stödet till forskningen ökat. 2012 kommer Supreme Card Woman att generera 1,2 miljoner kronor till kampen mot bröstcancer.

– Cancerfondens vision är att cancer ska kunna botas. En bidragande orsak står att finna i det stora engagemang och den givarvilja som Cancerfonden möter hos såväl företag som privatpersoner. Resurs Bank har varit en betydande sponsor till Cancerfonden sedan 2007 och att välja Supreme Card Woman för sina inköp är ett enkelt sätt att göra skillnad, säger Stefan Bergh, generalsekreterare för Cancerfonden.

­– Genom att använda något så vardagligt som vårt betalkort ger vi kunderna ett enkelt verktyg till att stötta cancerforskningen. Att välja Supreme Card Woman för sina inköp är ett enkelt sätt att göra skillnad, säger Dunia Olanderson, marknadsansvarig Supreme Card Woman.

Pressbilder Supreme Card Woman & Dunia Olanderson
Mer om Supreme Card Woman
www.supremecardwoman.se

För mer information, kontakta:

Dunia Olanderson, ansvarig Supreme Card Woman, Resurs Bank

Tel:  0502-170 00. E-post: dunia.olanderson@resurs.se