Supreme Card Woman stödjer Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj för elfte året i rad

9 miljoner kronor hittills. Det är resultatet av Supreme Card Womans mångåriga stöd till cancerforskningen. Sedan 2007 har Resurs Bank varit partner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. För varje köp som görs med kortet går en krona till cancerforskningen.

Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj genomförs med syftet att finansiera cancerforskning, sprida kunskap om cancer och bedriva påverkansarbete. Kampanjen genomförs 2017 för femtonde året i rad, varav Resurs Bank varit med i elva år.

• -Vi är stolta och tacksamma att Resurs Bank varit partner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj sedan 2007. Deras engagemang är viktigt och bidrar till Cancerfondens vision att besegra cancer, säger Ulrika Årehed Kågström, generalsekreterare Cancerfonden.

Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj genomförs under oktober varje år med syfte att finansiera cancerforskning, sprida kunskap om cancerprevention samt bedriva påverkansarbete. Varje år får cirka 60 000 personer i Sverige ett cancerbesked. Av dessa får omkring 8 000 diagnosen bröstcancer. Cirka 30 procent av all cancer hos kvinnor är bröstcancer, som därmed är kvinnans vanligaste cancersjukdom. Chansen att bli botad från bröstcancer har ökat de senaste årtiondena. I dag överlever drygt 80 procent av dem som drabbas av bröstcancer. Det beror främst på att allt fler fall upptäcks tidigt, och på att behandlingsmetoderna blivit bättre.

Camilla Ögren, försäljningschef Supreme Card. 0736-61 20 03 camilla.ogren@resurs.se

Om oss

Om ResursResurs är en nordisk nischbank med ledande betal- och finansieringslösningar för handeln och dess kunder. Vi hjälper företag och privatpersoner att låna, spara och betala. Med över 40 års erfarenhet av handel, gör vi det snabbt, enkelt och tryggt att handla, både online och i butik. Vi sätter kundupplevelsen i fokus och arbetar för att få det roliga att hända och det svåra att kännas enklare. Idag har vi cirka 6 miljoner privatkunder och över 700 anställda i Norden.