Supreme Card Woman stödjer cancerforskningen med minst 1 miljon kronor 2013

Kredit- och betalkortet Supreme Card Woman gör skillnad i kampen mot bröstcancer. Under Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj i oktober intensifierar huvudsponsorn Resurs Bank satsningen på det rosa kortet och passerar under året totalt 6 miljoner kronor i stöd till cancerforskningen.

Supreme Card Woman lanserades 2007 och var redan från starten samarbetspartner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. För varje köp som görs med kortet går en krona till kampen mot bröstcancer, utan att det kostar kortanvändarna något. De senaste åren har stödet intensifierats i samband med Rosa Bandet-kampanjen under oktober. Nytt för i år är att Resurs Bank under oktober och november skänker ytterligare 100 kronor per nytecknat kort till cancerforskningen. 2013 kommer Supreme Card Woman att bidra med minst en miljon kronor till kampen mot bröstcancer och målet är att nå över 6 miljoner kronor totalt under perioden 2007-2013.

–       Vårt mångåriga samarbete med Cancerfonden har gett oss en möjlighet att konkret bidra till en viktig samhällsfråga. Vi deltar i den livsavgörande striden mot cancer och gläds över forskningens framsteg. Vi vill tacka alla kunder som valt vårt rosa kort för att i vardagen göra stor skillnad och även Cancerfonden för deras idoga kamp, säger Camilla Ögren, marknads- och försäljningsansvarig för Supreme Card.

Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj genomförs med syfte att finansiera cancerforskning, sprida kunskap om bröstcancer och driva opinion. Kampanjen genomförs 2013 för elfte gången i rad.

–       Cancerfondens vision är att besegra cancer. Vi är därför tacksamma för det stora engagemang och den givarvilja som Cancerfonden möter hos såväl företag som privatpersoner. Resurs Bank har varit en betydande sponsor till Cancerfonden sedan 2007 och att välja Supreme Card Woman för sina inköp är ett enkelt sätt att göra skillnad, säger Stefan Bergh, generalsekreterare för Cancerfonden.

Varje dag får 20 kvinnor veta att de har bröstcancer. Det betyder att var nionde kvinna drabbas någon gång i livet. Antalet bröstcancerdiagnoser i Sverige ökar, men samtidigt blir de som överlever allt fler. För mer information www.cancerfonden.se/rosabandet. www.supremecardwoman.se

Pressbilder Supreme Card Woman

För mer information, kontakta:

Camilla Ögren, Supreme Card, 0736-61 20 03. E-post: camilla.ogren@resurs.se

Olof Engvall, presskontakt Resurs Bank, 0736-61 20 43. E-post: olof.engvall@resurs.se