Team Sportia väljer Resurs Bank för kundfinansiering i 100 butiker

I december rullar Team Sportia ut kundfinansiering från Resurs Bank

Team Sportia, med kundlöftet ”Hela Sveriges sportkedja”, lanserar nu kundfinansiering från Resurs Bank. Lagom till julhandeln erbjuds kunderna flexibel delbetalning som ger betalningsfrihet vid köp av sportartiklar.
Dessutom lanseras Team Sportia i Resurs Banks app, Loyo.

Team Sportia är en av Sveriges ledande sportkedjor med ett hundratal butiker från Ystad till Gällivare. I december rullar Team Sportia ut kundfinansiering från Resurs Bank i butikerna över landet.

- Resurs Banks betalalternativ erbjuder valfrihet och smidighet. Av erfarenhet vet vi att kunder vid stora investeringar i exempelvis cyklar uppskattar möjligheten att helt själva bestämma i vilken takt de vill betala. Med appen Loyo kan de dessutom enkelt ansöka om kredit och signera med Mobilt BankID, utan pappersexercis. Något som gör helheten väldigt bra för oss och våra kunder, säger Ulf Törnblom, betallösningsansvarig på Team Sportia.

Samarbetet med Team Sportia innebär att Resurs Bank adderar ännu ett starkt varumärke som samarbetspartner.

- Resurs Bank har lång erfarenhet av att leverera finansieringslösningar till detaljhandlare i hela Norden. Samarbetet med Team Sportia är ännu ett bevis för att kunderna vill ha valfrihet och vi ser fram emot att bidra till att öka Team Sportias försäljning i butikerna, säger Daniel Högfeldt, Key Account Manager Resurs Bank.

Med kundfinansiering från Resurs Bank kan kunder betala sina produkter till fullo på första fakturan eller välja att delbetala sitt köp på längre tid. Kunden kan alltid avbryta en delbetalning och slutbetala sitt köp utan extra avgifter.

Om Loyo

Loyo är en digital mobil tjänst för kund- och medlemsklubbar, presentkort och betalning via mobilen. För att ge största kundnytta är alla typer av lojalitets-, medlemsprogram och presentkort välkomna i Loyo. För användaren blir Loyo den enda lojalitetsappen de behöver för att registrera köp och ta del av erbjudanden. Företag som erbjuder sina kunder betalkort via Resurs Bank kan även ha med de korten i appen.

Lotta Blond, presskontakt Resurs Bank, lotta.blond@resurs.se

<!--EndFragment-->