Tomas Åberg driver på Resurs Banks expansion i Finland

Tomas Åberg, driver på Resurs Banks expansion i Finland.

Tomas Åberg är ny landschef för Resurs Bank i Finland. Han kommer närmast från en position som landschef för Ikano Bank Finland. Dessförinnan har Tomas Åberg haft en rad ledande befattningar på SEB Kort i Finland. Hans uppdrag är att tillsammans med medarbetare och samarbetspartners bidra till fortsatt expansion för Resurs Bank på den finska marknaden.

Under de senaste åren har Resurs Bank expanderat snabbt på den finska marknaden. Med förvärvet av Finaref 2014 har verksamheten nu vuxit ytterligare och idag förser 45 medarbetare den finska detaljhandeln med kundfinansiering samt finska privatpersoner med privatlån. För att bidra till den fortsatta expansionen har Resurs Bank förstärkt organisationen med rekryteringen av Tomas Åberg som ny landschef.

- Resurs Bank har en stark entreprenörsanda och ett driv som ger detaljhandeln och privatpersoner tillgång till relevanta och eftertraktade kreditprodukter.
Tillsammans med personalen ska jag nu utveckla vår affär och ge kraft åt en fortsatt expansion. Närmast står vi inför spännande lanseringar inom e-handel och breddning av produktutbudet med bland annat kreditkortet Supreme Card.
Satsningar som jag räknar med kommer att tas väl emot av den finska marknaden, säger Tomas Åberg, landschef Resurs Bank Finland.

Till följd av gjorda förvärv har Resurs Bank idag två kontor i Finland. I augusti flyttar verksamheten till nya gemensamma utrymmen i anslutning till Helsingfors flygplats.

- Resursandan och vår engagerade och kunniga personal är viktiga hörnstenar i vår affär. Satsningen på nya funktionella utrymmen där vi samlar hela vår personal kommer att stöda integration av den förvärvade affären från Finaref. Tillsammans kommer personalen att erbjuda marknadens bästa alternativ inom säljfinans, privatlån och kreditkort.
Min målsättning är att Resurs Bank alltid ska vara det bästa alternativet för våra partners i detaljhandeln och deras kunder, för våra privatkunder och inte minst för vår personal, säger Tomas Åberg.

Olof Engvall, presskontakt Resurs Bank: +46-736-61 20 43, olof.engvall@resurs.se

Tomas Åberg, landschef Resurs Bank Finland: +358-405000502, tomas.aberg@resurs.fi