Träd ska vinna företagskunder – Resurs Bank lanserar Sveriges första gröna företagskort

Jenny Kristiansson, ansvarig Supreme Card Green Business

I oktober introducerar Resurs Bank Sveriges första gröna företagskort. För varje transaktion som genomförs planterar Resurs Bank ett träd. Målet är 2,5 miljoner nyplanterade träd fram till 2015. Med lanseringen av kreditkortet Supreme Card Green Business får svenska företag ett hållbart alternativ vid val av företagskort.

Supreme Card Green Business är Sveriges första företagskort där bonusen går till naturen och inte till användaren. Varje gång kortet används, oavsett summa, planteras ett träd på platser i världen där de bäst behövs för miljön.

–      Supreme Card Green Business är en hållbar utmanare på marknaden för företagskort i Sverige. Förutom en smidig kreditkortslösning får företagen även en möjlighet att bidra till miljön. Målgruppen är främst små och medelstora företag med en uttalad miljöpolicy, men även organisationer inom offentlig sektor, säger Jenny Kristiansson, ansvarig Supreme Card Green Business.

Varje år får företagen en sammanställning som visar hur många träd de har bidragit med och var de har planterats. Trädplanteringen sker genom ett projekt som drivs via Stiftelsen Yves Rocher och målet är att bidra med 2,5 miljoner nya träd fram till år 2015. Redan har 745 000 träd planterats i Etiopien.

Samtidigt som kortet har en tydlig hållbarhetsprägel får företaget och användarna fördelar som enklare administration, heltäckande tjänstereseskydd och SMS-kvitton för ökad trygghet. Alla köp samlas på en faktura med valfrihet att betala allt på en gång eller genom delbetalning.

Supreme Card Green Business lanseras under miljömässan Eco Now som arrangeras den 5-6 oktober på Münchenbryggeriet i Stockholm.

Läs mer på: www.supremecardgreenbusiness.se

Olof Engvall, Presschef Resurs Bank