Turkietresor lanserar e-betalning från Resurs Bank

Med Resurskortet får resenärer stor valfrihet i betalning och fördelar som gratis avbeställningsskydd och fri transport av golfbag

Researrangören Turkietresor lanserar nya sätt att betala semesterresor, såväl via telefon som e-handel. Nu kan resenärer välja att delbetala sina resor och samtidigt få värdefulla fördelar. Det nya samarbetet med Resurs Bank gäller Sverige och Norge.

Inför julsemestrarna lanserade Turkietresor ett nytt lojalitets- och betalkort som ger resenärerna möjlighet att dela upp betalningen för sin resa räntefritt. När kunderna betalar hela resan med kortet ingår dessutom ett avbeställningsskydd och transport av golfbag. Samma fördelar får även de kunder som väljer att boka resor via Turkietresors e-handel.

-       Våra kunder har efterfrågat möjligheten att delbetala sin resa räntefritt, därför blev Resurs Bank ett naturligt val. Nu ökar vi servicen till våra kunder genom att underlätta deras semesterköp och uppfylla deras semesterdrömmar, säger Vickan Björkman, marknadschef på Turkietresor Sverige AB.

Med lanseringen av Resurskortet kan resenärerna betala sina resor till fullo direkt eller välja att delbetala på 12 månader med tillkommande uppläggnings- och fakturaavgift. Kunden kan alltid avbryta en delbetalning och slutbetala sin resa utan avgifter.

Resurs Bank har lång erfarenhet av att leverera finansieringslösningar till såväl detaljhandel som till reseaktörer i hela Norden. Samarbetet med Turkietresor adderar ett värdefullt samarbete till referenslistan.

-       Vi ser fram emot att samarbeta med Turkietresor då vi fått förtroendet att hjälpa deras kunder med delbetalningar på Turkietresors marknader Sverige och Norge. Genom att tillföra lösningar för ökad kundlojalitet och nya mervärden till deras resenärer bidrar vi till deras expansion och framgång, säger Lars Rosenqvist, Key Account Manager Resurs Bank.

Turkietresor i Sverige AB är en researrangör med målet att erbjuda ett varierat utbud av semesterprodukter i Turkiet. Under 2014 expanderar Turkietresor med fler avgångar och flyg till populära resmål i Turkiet. Turkietresor startade i Sverige år 2007 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
För mer information besök www.turkietresor.se

Olof Engvall, presskontakt Resurs Bank

Tel: 0736-61 20 43. olof.engvall@resurs.se