Usports väljer Resurs Bank för kundfinansiering

Resurs Banks profilerade kundkort som Usports nu erbjuder sina kunder

När Usports slog upp portarna för Sydsveriges största sportvaruhus den 27 oktober var Resurs Bank en nyckelspelare i satsningen. Redan från starten erbjöds Usports kunder flexibel och kundvänlig delbetalning från Resurs Bank. Målet för Usports är att öppna 20 varuhus i Sverige.

Usports sportvaruhus tar ett nytt grepp om handeln med sportvaror i Sverige. Med inspiration från stora sportvaruhus i USA och Europa erbjuder Usports ett attraktivt sportutbud men även servicetjänster. Som extra smörjmedel till satsningen valde Usports noggrant bland leverantörer av kundvänliga finansieringslösningar. Valet föll på Resurs Bank som skapar flexibla och enkla delbetalningslösningar för Usports kunder.

–      Det är alltid härligt att få vara med från första början i en verkligt ambitiös satsning på att skapa nya upplevelser och möjligheter för konsumenter. Usports är helt klart en uppstickare och utmanare. Det gillar vi och ska nu hjälpa dem till smarta sätt att finansiera kundernas satsningar på coola sportartiklar, säger Christoffer Norrthon, säljchef på Resurs Bank.

För att ytterligare stärka erbjudandet till Usports kunder har ett skräddarsytt Usports-kort utvecklats som kan fyllas med fördelar som rabatter och bonusar etc. Ett kort som ger kunderna handlingskraft.

–      Med Resurs Banks koncept gör vi det ännu enklare för såväl aktiva utövare som barnfamiljer att finansiera sina sportprodukter på just det sätt som passar dem bäst. Resurs Banks flexibla betalningsalternativ är bäst i branschen och en kundfördel som vi tror mycket på framöver, säger Kristoffer Ekelund, VD Usports.

Usports första sportvaruhus öppnade den 27 oktober i Stora Bernstorp i Malmö. Enligt planen ska ytterligare två varuhus öppna under 2012. För mer information om Usports www.usports.se

För mer information, kontakta:

Christoffer Norrthon, chef Säljfinans på Resurs Bank

Tel: 042-38 20 70. christoffer.norrthon@resurs.se