Flera nyanställda på Retailbyrån WorkShop

Under sommaren har WorkShop anställt åtta nya personer.

”Bakgrunden till nyanställningarna är framför allt att vi haft ett behov av att anställa i takt med att vi växer. Första halvåret gick över budget och vi ligger i slutförhandlingar med några nya kunder, vilket gör det möjligt för oss att satsa ytterligare just nu”, säger Kristofer Wanselius, VD för Retailbyrån WorkShop.

De anställda är Maja Stenström, copywriter som senast kommer från Pool, Alexander Schoulgin, Senior Arkitekt från No picnic, Sophie Celle Wramell projektledare som tidigare arbetat på Apoteket Hjärtat, Thomas Bergkvist och Helena Bergendahl, båda original, John Mara AD, Jesper Mårtensson verksamhetstrainee, samt Per Jonsson AD, tidigare från Spinn, som börjar 1 september.

”Beroende på utfallet av pågående förhandlingar med nya kunder kan vi inte utesluta fler nyanställningar under året”, fortsätter Kristofer Wanselius.

Kristofer Wanselius 0709-423233, kristofer.wanselius@work-shop.se

Om Retailbyrån WorkShop
WorkShop är Nordens ledande retailbyrå med drygt 80 anställda i Sverige och Norge med en omsättning över 100 miljoner sek. Bland uppdragsgivarna märks Absolut, Alcro, Canon, Elektrolux, Handelsbanken, Nike, Täby Centrum, Telenor, Waynes Coffee mfl. WorkShop är verksam inom Affärsutveckling, Kommunikation, Försäljning samt Utbildningar för uppdragsgivare i eller till Detaljhandeln