WorkShop digitaliserar Canal Digital i butiksmiljö

Report this content

Just nu lanserar Canal Digital digitala kundguider för butiksmiljöer. Guiderna är framtagna för att konsumenten på ett enkelt och innovativt sätt ska hitta den kombination av programutbud och hårdvara som bäst passar den enskildes behov och intresseområden. Uppdraget att ta fram och utveckla Canal Digitals satsning på digitala lösningar i butiksmiljö gick till Retailbyrån WorkShop.

”Satsnigen på digitala kundguider som utvecklats tillsammans med WorkShop ligger i linje med hur vi vill profilera oss och vår ambition att leverera det bredaste och bästa TV-utbudet samt den senaste tekniken. Vi gav WorkShop i uppdrag att ta fram allt från idé, koncept, design och innehåll till våra digitala kundguider. Vårt val föll på WorkShop för den breda kompetens och kunskap som de har när det kommer till kommunikation och utveckling av försäljning inom Retail”, säger Karin Carlström, Sales Manager Retail på Canal Digital.

”Kundguiden kommer förenkla för konsumenten och fungerar som en vägledning i köpbeslutet samt ett mycket effektiv säljredskap för butikspersonalen”, säger Stefan Nordin, Kundansvarig på WorkShop. Kundguiderna är framtagna för att i en butiksmiljö förenkla konsumentens val av programutbud och hårdvara utifrån behov och intresseområden. Med hjälp av enkla instruktioner på touchskärmen så leder guiden konsumenten genom ett par enkla steg som resulterar i att ett passande programutbud presenteras. ”

Kundguiderna kommer att installeras hos utvalda återförsäljare av Canal Digital under mitten och slutet av november 2010.

För ytterligare information kontakta:
Canal Digital:
Karin Carlström 0703 58 29 11
WorkShop: Stefan Nordin 0708 80 27 93

Om Retailbyrån WorkShop
WorkShop är ett kompetensföretag som hjälper detaljhandeln att sälja mer, till fler och oftare. Genom att alltid utgå från köptillfället i butik skapar vi lösningar som stärker varumärken genom köpupplevelser. Vi arbetar med retailutmaningar inom försäljning, butikskommunikation, design, utbildningar och ledarskap. WorkShop grundades 1979 och består av 75 anställda och omsatte 82 milj kronor under 2008. Uppdragsgivare är bland andra Nike, Telenor, Electrolux, Apple, Canon, Scania, Absolut och Canon. Läs mer på http://www.work-shop.se