LMK Group melder om øget lønsomhed med et solidt cash flow i Q2

LMK Group, Nordens største leverandør af måltidskasser og førende indenfor skandinavisk fødevareteknologi, præsenterede i dag det økonomiske resultat for andet kvartal af 2023. Rapporten viser en fortsat forbedring af bidragsmarginalen, fortsat fremskridt med at stabilisere omsætningen, og at en streng disciplin på kvartalets omkostninger bidrog til at forbedre lønsomheden og opnå et positivt cash flow i det første halvår.

CEO Walker Kinman kommenterer: "Jeg tager kvartalsresultatet som en bekræftelse af, at det er den rigtige prioritet at fokusere på rentabilitet, mens vi stabiliserer omsætningen. Jeg er stolt af mine kollegers engagement og vedholdende fokus, hvilket blandt andet betød, at vi satte rekord for bidragsmarginalen i andet kvartal. Grundet vores virksomheds sæsonmønstre forventer vi ikke at være rentable i Q3, hvilket er helt efter planen. Til gengæld arbejder vi fortsat hen imod en rentabel vækst i omsætningen, alt imens vi leverer episke kundeoplevelser og nedsætter madspild.”

Andet kvartal 2023 (2. kvartal 2022)

• Nettoomsætningen faldt med 13,8% til 230,5 MSEK (267,6 MSEK i samme periode sidste år). Korrigeret for valutakursforskelle, der svarer til et fald på 11,7%.
  • Bidragsmarginal efter opfyldelsesomkostninger var 31,3% (24,5%).
  • EBITDA udgjorde 27,2 MSEK (17,3). EBITDA-margin på 11,8% (6,5%)
  • Justeret EBITDA udgjorde 27,2 MSEK (19,8), justeret EBITDA-margin på 11,8% (7,4%)
  • Driftsresultatet (EBIT) var 15,3 MSEK (3,8), en margin på 6,7% (1,4%).
  • En justeret EBIT på 15,3 MSEK (6,3) gav en margen på 6,7 % (2,4%).
  • Nettoresultatet efter skat blev et tab på 8,4 MSEK (-0,6)
  • Indtjening pr. aktie SEK, før og efter udvanding, var 0,67 SEK (-0,05)

Første halvår af 2023 (1. halvår 2022)

• Nettoomsætningen faldt med 16,5% til 518,4 MSEK (620,5). Korrigeret for valutakursforskelle, der svarer til et fald på 15,1%
  • Bidragsmarginal efter opfyldelsesomkostninger var 31,5% (24,4%)
  • EBITDA udgjorde 51,2 MSEK (10,8). EBITDA-margin på 9,9% (1,7%)
  • Justeret EBITDA udgjorde 51,2 MSEK (15,7). justeret EBITDA-margin på 9,9% (2,5%)
  • Driftsresultat (EBIT) på 27,4 MSEK (-15,9), en margin på 5,3% (-2,6%)
  • En justeret EBIT på 27,4 MSEK (-11,1) giver en margen på 5,3% (-1,8%)
  • Periodens resultat efter skat blev 15,5 MSEK (-19,5)
  • Indtjening pr. aktie SEK, før og efter udvanding, var 1,22 SEK (-1,54)

LMK Groups rapport for 2. Kvartaler vedhæftet og kan findes her: https://lmkgroup.se/investors/financial-reports/

I forbindelse med offentliggørelsen af Q2-rapporten for 2023 den 22. august 2023, inviterer LMK Group investorer, analytikere og medier til telefonmøde og webcast samme dag kl. 09.00 CET. Detaljer kan findes her: https://lmkgroup.se/press-releases/press/?slug=invitation-to-presentation-of-lmk-groups-q2-2023-report

Peter Bodor, Head of Corporate Communications, LMK Group
Tlf: +46 706 48 70
peter.bodor@linasmatkasse.se

Walker Kinman, CEO, LMK Group
walker.kinman@linasmatkasse.se

Erik Bergman, finansdirektør, LMK Group
erik.bergman@linasmatkasse.se

LMK Group blev grundlagt i 2008 med den vision at gøre hverdagen nemmere ved at tilbyde et bredt udvalg af inspirerende måltider leveret direkte til kundernes hoveddør. I dag er gruppen Nordens største leverandør af måltidskasser og førende indenfor skandinavisk fødevareteknologi. Koncernen opererer i Sverige, Norge og Danmark under varemærkerne Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse og RetNemt. I 2022 genererede LMK Group indtægter på i alt 1,1 milliarder SEK og leverede omtrent 17 millioner måltider til sine kunder. LMK Group er listet på Nasdaq First North Growth Market. Certificeret rådgiver: FNCA Sweden AB, info@fnca.se.