Rettig Group emitterar ett obligationslån på 100 miljoner euro

Rettig Group emitterar ett obligationslån på 100 miljoner euro riktat till inhemska investorer den 22.6.2010. Det femåriga obligationslånet har en kupongränta på 5 %.

Likviden från lånet kommer att användas för företagets generella finansieringsbehov. Emissionen är det första obligationslånet för bolaget.

Nordea Markets och Sampo Bank fungerar som arrangörer för obligationslånet. Dessutom fungerar Pohjola Bank som försäljningsagent.

För mera information kontakta:

Leif Söderström, Group Treasurer, tel. +358 40 501 0930

Rettig är ett finskt familjebolag aktivt inom tre affärsområden: Rettig ICC (radiatorer för vattenburen värme, elradiatorer samt klimatkontroll inomhus), Bore (rederiverksamhet) och Tarkala (utveckling och uthyrning av fastigheter). Omsättningen år 2009 uppgick till 572 miljoner euro. Rettig sysselsätter ca 3500 personer i 20 länder och har 15 produktionsanläggningar i 11 länder.

Rettig undertecknade ett avtal med de övriga aktieägarna i Nordkalk 19.5.2010, vilket innebär att Rettigs innehav i Nordkalk stiger till 100 %. Transaktionen förutsätter konkurrensmyndigheternas tillstånd. Nordkalk är Nordeuropas ledande tillverkare av kalkstensbaserade produkter