Reuters tillbakavisar anklagelser från Intentia

REUTERS TILLBAKAVISAR ANKLAGELSER FRÅN INTENTIA Reuters, världens ledande leverantör av finansiell information, blev igår anklagade av det svenska börsnoterade bolaget Intentia för att illegalt tillskansat sig information om bolagets rapport för det tredje kvartalet 2002. Reuters tillbakavisar dessa anklagelser. - Vi är förvånade över Intentias uttalande och vi har inte heller blivit kontaktade i detta ärende av polis eller åklagare. Vi publicerade uppgifter om Intentias resultat efter att de blivit tillgängliga över Internet, säger Jonathan Lynn, redaktionschef för Reuters i Norden och Baltikum. För ytterligare information, kontakta: Jonathan Lynn Redaktionschef Reuters Nordic tel: 070-721 10 04 Peter Thomas tel: +44 20 8876 8920 Director, Corporate Communications Fakta om Reuters: Reuters är världens ledande leverantör av finansiell information, nyheter och teknologi för kapitalmarknaden, media, företag och individer. Reuters styrka är att kunna erbjuda kunder en kombination av innehåll, teknologi och hög tillgänglighet. Verksamheten kännetecknas av snabbhet, precision, integritet och opartiskhet som tillsammans med kontinuerlig teknologisk innovation grundlagt bolagets ledande position. Reuters har över 19 000 medarbetare i 97 länder, varav 2 500 journalister på 230 kontor världen över vilket gör Reuters till världens största internationella nyhetsbyrå. Reuters omsatte under 2001 3,9 Mdr brittiska pund. www.about.reuters.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/27/20021027BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/27/20021027BIT00010/wkr0002.pdf