• Rewell/

Kalle Moraeus uppmaning till svenska män: Kolla upp om du har testosteronbrist!

Report this content

Kalle som är aktuell med boken ”Tjur på retur – en kärleksförklaring till alla gubbar” vill via en serie av kortfilmer inspirera och informera andra män om behovet av att testa testosteronnivån om de upplever symptom som nedstämdhet och tappad lust eller drivkraft. Kalle tycker det bör pratas mer om mannens hormoner och hur man med behandling kan normalisera nivåerna. Idag mår Kalle mycket bättre. Han har åter normala testosteronvärden efter behandling och känner sig yngre och piggare än förut.

I kortfilmerna berättar Kalle Moraeus om den stora förändringen som han upplevt tack vare behandlingen via Rewell:

”Jag har fått möjligheten, tack vare Rewell, att kunna fixa till mig själv och min kropp.

Jag har lagt ner träningen, ändrat matvanor, gått ner i vikt. När man dessutom adderar till Rewell-behandlingen är det en enorm grädde på moset. Jag tror inte att jag hade haft hälften av resultatet om jag inte hade haft Rewell.”

”Det har varit en enorm hjälp för mig och en enorm motivator. För ska jag vara riktigt ärlig så har jag gått från att vara 58 år till att känna mig som 40 år”, säger Kalle Moraeus.

”Mitt liv var nere på 2-3 på en 10-gradig skala. Idag befinner jag mig på 8-9, 9 för det mesta. Det enda Rewell inte kunnat fixa det är luggen, men det får jag leva med”, säger Kalle Moraeus.

Testosteron är ett hormon med stor påverkan på män genom hela livet. Hormonet förknippas ofta med sexuell lust, bibehållen erektionsförmåga, muskelfunktionen och styrkan i skelettet. Vidare har testosteron andra viktiga funktioner såsom påverkan på syresättning av blodet, fördelning av kroppsfett samt förmågan att hålla orken och humöret uppe. En normal testosteronnivå är viktig för mannens välbefinnande.

”Det finns många personer i Sverige som har låg testosteronnivå och som lider i onödan av trötthet, nedstämdhet, minskad livslust och minskad sexlust. För män med diagnostiserade låga värden finns hjälp att tillgå. Vi tycker därför det är positivt att Kalle Moraeus sätter fokus på frågan kring manligt välbefinnande, och den uppmärksamheten hjälper Rewell att identifiera och hjälpa män som lider av för låga testosteronnivåer.” säger Krister Nilsson, vd Rewell Medical.”

Den första filmen i en filmserie med Kalle Moraeus hittar du här:

Presskontakt Rewell Medical

Krister Nilsson
krister.nilsson@rewell.se

Om Rewell Medical AB

Rewell grundades 2018 med fokus på manlig hälsa. Visionen är välbefinnande och hormonell balans för män genom hela livet. Rewell erbjuder snabb och smidig utredning av symtom på testosteronbrist. Provtagning, hälsokontroll och behandling över hela landet. Läs mer på rewell.se