• Rewell/

Samarbete med Rewell ger manliga golfspelare från 40 år och uppåt i Golfsverige tester av testosteron- och kolesterolvärden till specialpriser

Report this content

Samarbetet mellan Svenska Golfförbundet och Rewell, som inleddes under 2020, förlängs och Rewell fortsätter som kategoripartner till Svensk Golf Senior Tour och annonsör i SGFs mediekanaler. Årets samarbete gör att manliga golfare över 40 år kan testa sina testosteron- och kolesterolvärden hos Rewell till specialpriser.

”Det finns många personer i Sverige som har låg testosteronnivå och som lider i onödan av trötthet, nedstämdhet, minskad livslust och minskad sexlust. För män med diagnostiserade låga värden finns hjälp att tillgå. Vi är glada över att kunna nå ut till SGFs golfare med information kring manlig hälsa, för att kunna nå och hjälpa män som lider av för låga testosteronnivåer ” säger Krister Nilsson, vd för Rewell Medical.”

”Vi ser samarbetet med Rewell som viktigt och positivt. Vi är tacksamma för det stöd vi fått kring Svensk Golf Senior Tour men även den hjälp vi erhållit för att kunna arrangera kommande Challengetour tävlingar i Sverige. Vi är självklart även måna om alla våra golfare och deras hälsa, och är glada att Rewell kan erbjuda dessa tester för våra 40+ manliga golfare.” säger Mathias Resare, marknadschef för Svenska Golfförbundet.

Testosteron är ett hormon med stor påverkan på män genom hela livet. Hormonet förknippas ofta med sexuell lust, bibehållen erektionsförmåga, muskelfunktionen och styrkan i skelettet. Vidare har testosteron andra viktiga funktioner såsom påverkan på syresättning av blodet, fördelning av kroppsfett samt förmågan att hålla orken och humöret uppe. En normal testosteronnivå är viktig för mannens välbefinnande.

Rewell Medical AB Svenska Golfförbundet
Krister Nilsson, vd och verksamhetschef Mathias Resare, marknadschef
krister.nilsson@rewell.se mathias.resare@golf.se

Om Rewell Medical AB
Rewell grundades 2018 med fokus på manlig hälsa. Visionen är välbefinnande och hormonell balans för män genom hela livet. Rewell erbjuder snabb och smidig utredning av symtom på testosteronbrist. Provtagning, hälsokontroll och behandling över hela landet. Läs mer på rewell.se

Om Svenska Golfförbundet
Svenska Golfförbundet (SGF) bildades 1904 och är ett av Sveriges äldsta och största specialidrottsförbund med 448 klubbar och 538 962 medlemskap fördelade på 21 distrikt. SGF:s vision är Världens bästa golf – för alla och förbundet arbetar för att öka medlemsservicen och för att öka synligheten kring golf som motions- och tävlingsidrott och golfens stora samhällsnytta. Läs mer på golf.se.