Danish Travel Awards 2011 korar Radisson Blu till bästa hotellkedja

Radisson Blu har korats till bästa hotellkedja i Danish Travel Awards som avgjordes i förra veckan. Vinnaren av det prestigefulla priset bygger på en undersökning där gäster och resebyråer fick rösta på sin favoritaktör i olika kategorier. Med det danska priset säkrar Radisson Blu ett hattrick eftersom hotellkedjan sedan tidigare fått liknande utmärkelser i Sverige och Norge.

Danish Travel Awards 20 olika utmärkelser till rese- och turismbranschen delades ut i förra veckan. 350 speciellt inbjudna gäster närvarade vid prisutdelningen som leddes av Jes Dorph-Pedersen.

- Vi är mycket stolta över priset som bästa hotellkedja. Vi har under de senaste åren sett en ökad konkurrens i branschen och priset är ett kvitto på det fantastiska jobb som vår personal gör varje dag för att få våra kunder och gäster att känna sig välkomna och omhändertagna när de väljer våra hotell, säger Christian Gartmann, Area Vice President.

Radisson Blu har flera unika erbjudanden, med bland annat hotell i Köpenhamn, som ständigt utvecklas för att säkerställa att både privata turister såväl som affärsresenärer och konferensgäster ska ha en så bra vistelse som möjligt på hotellet. I Danmark lanserades exempelvis Brain Food redan förra året, ett koncept som nu rullas ut i de andra skandinaviska länderna. Brain Food är utvecklat tillsammans med näringsexperter och bygger på hälsa, smak och välbefinnande för att se till att mötesdeltagarna är pigga och alerta hela dagen lång.

Tidigare i år har hotellkoncernen Rezidor Hotel Group, som Radisson Blu är en del av, tillsammans med reseföretag Carlson presenterat ett nytt lojalitetsprogram för sina gäster, Club Carlson. Här kan medlemmar få poäng på sina övernattningar på koncernens hotell som de sedan kan utnyttja till olika förstklassiga erbjudanden på Rezidors och Carlsons semesterorter världen över.

Skandinaviskt hattrick i utmärkelser

Det är inte bara på dansk mark som Radisson Blu har fått ett prestigefyllt pris. Både i Sverige och Norge, med bland annat hotell i Stockholm, Göteborg och Oslo, har hotellkedjan fått liknande utmärkelser. Även internationellt har Radisson Blu blivit uppmärksammat. Hotellkedjan visade sin styrka i den internationella undersökningen BDCR Continental under 2010. För sjunde året i valdes Radisson Blu till affärsresenärernas favorithotell, ”Number One Hotel Brand”. Dessutom har Radisson Blu fått ett erkännande av Etisphere som ett av världens mest etiska företag 2011.

Rezidor Hotel Group är den snabbast växande hotellkedjan i Europa, Mellanöstern och Afrika, och under 2010 öppnade företaget 7 200 nya hotellrum. Nyligen öppnade kedjan hotell ibland annat Dubai, Chicago och Moskva.

Om tävlingen
Danish Travel Award är en årlig utmärkelse som går till branschens bästa aktörer baserade på bedömningar gjorda av gäster/konsumenter och anställda i branschen. I år röstade drygt 1 400 konsumenter och flera tusen anställda inom den danska resebranschen fram vinnarna. I kategorin Årets bästa hotellkedja vann Radisson Blu över bland annat Comwell-kedjan och Guldsmeds-hotellen (First Hotels).

För mer information, kontakta:

+47 9488 1861, Angelica.Montez@Rezidor.com

Radisson Blu Hotels & Resorts

Är en del av Rezidor Hotel Group, står för en modern och exklusiv hotellupplevelse med förstklassig service. Radisson Blu har mottagit flera utmärkelser som Bästa Hotellkedja och har uppmärksammats för sin ”Yes I Can” serviceanda och sin "100% Guest Satisfaction Guarantee"”.  I september 2005 initierade Radisson Blu Hotels & Resorts som första internationella hotellkedja kostnadsfritt bredband på samtliga hotell. Radisson Blu har idag över 250 hotell i drift eller under uppbyggnad med över 58 300 rum i Europa, Mellanöstern och Afrika. För mer information, besök www.radissonblu.com

Om The Rezidor Hotel Group

Rezidor hotellgruppen är ett av världens snabbast växande hotellföretag i världen. Gruppens affärsportofölj består av mer än 400 hotell med 86300 hotellrum i över 60 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts, Park Inn by Radisson och Country Inns & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika och har även sina goldpoints plussmloyalty program för stamkunder. Med ett världsomfattande licens avtal med italienska modehuset Missoni, Rezidor sköter nu och utvecklar nya livsstilsvarumärket Hotel Missoni.

I november 2006 listades Razidor på Stockholmbörsen med Carlson som huvudaktieägaren. Carlson är ett privat och globalt reseföretag med basen i USA, Minneapolis. Huvudkontoret av Rezidor Hotel Group är baserad i Bryssel, Belgien. För mer information om Rezidor, vänligen besök www.rezidor.com