Experience Meetings – ett nytt mötes- och konferenskoncept från Radisson Blu-hotellen

Stockholm, 8 oktober 2012: Möten är tillfällen då man förväntas att tänka och vara kreativ. Bra mat och dryck men även snabb internetuppkoppling och behagliga möteslokaler främjar aktiviteten och engagemanget hos deltagarna. Detta är några av huvudingredienserna i Radisson Blus nya mötes- och konferenskoncept EXPERIENCE MEETINGS.

EXPERIENCE MEETINGS lanseras på 255 Radisson Blu hotell i 55 länder i Europa, mellanöstern och Afrika och omfattar drygt 2 200 möteslokaler. Radisson Blu har utbildat mer än 10 000 anställda i det nya möteskonceptet EXPERIENCE MEETINGS.

Radisson Blus nya EXPERIENCE MEETINGS-koncept:

• Nya webbsidor med möjlighet att planera och boka möten, med bland annat en interaktiv sökmotor och 3D-översikt över lokalen.
  • BRAIN BOX break out room – en ny banbrytande och annorlunda möteslokal, med flyttbara, bekväma fåtöljer och mjuka kuddar samt flyttbara väggar att skriva på. Ett kreativt mötesrum designat för att inspirera och öka prestationsnivån i gruppen.
  • Kostnadsfritt och trådlöst internet med snabb uppkoppling för alla mötesdeltagare.
  • BRAIN FOOD – Radisson Blus berömda matkoncept med mat och dryck som ger energi, stabilt blodsocker och ser till att alla mötesdeltagare är aktiva och alerta genom hela mötet. Konceptet togs fram i Skandinavien 2010 och kommer att implementeras på samtliga Radisson Blu-hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika.
  • Club Carlson for Planners – ett förmånsprogram där du kan tjäna bonuspoäng på dina möten som sedan kan lösas in mot hotellövernattningar, middagar, spabehandlingar och mycket mer.
  • Radisson Blus välkända servicekoncept ”Yes I can”.
  • Kundgaranti – 100 % nöjda kunder.
  • Alla Radisson Blu hotel i Sverige är miljöcertifierade enligt Rezidors Think Planet-strategi med målet att minska energiförbrukningen på samtliga Rezidors hotell med 25 % fram till år 2016.
  • Kostnadsfri koldioxidkompensation (CO2 offset) på alla möten och konferenser.
  • Dokumentation av verkliga koldioxidutsläpp under möten och event. Med våra unika mätverktyg kan vi hjälpa dig att mäta de koldioxidutsläpp som genereras under ditt möte eller event. Denna tjänst är tillgänglig för medlemmar i Club Carlson for Planners.

- Med EXPERIENCE MEETINGS-konceptet sätter vi en ny enhetlig standard för både produkter och tjänster som vi erbjuder mötes- och konferenskunder. Vi kommer också att fortsätta se över nya sätt att säkerställa möteplanering för ett optimalt arrangemang från första kontakt till den avslutande utvärderingen, säger Jan Petter Eilertsen, Regional Director, Sverige, Carlson Rezidor Hotel Group.

Mer om hotell i Rezidor Hotell Group

Radisson Blu och Park Inn by Radisson är Rezidors framgångsrika hotellvarumärken. Radisson Blu, som är ett förstklassigt varumärke, har flera av hotellkedjans hotell i Stockholm, som exempelvis Radisson Blu Royal Viking Hotell Stockholm. I Uppsala finns ett centralt förstklassigt hotell, perfekt beläget vid Uppsala Resecentrum, nämligen Radisson Blu Hotell Uppsala. I Göteborg finns det eleganta hotellet med 36 lyxiga sviter, nämligen Radisson Blu Scandinavia Hotell Göteborg och i Malmö finns centrala Radisson Blu Hotell Malmö. Utomlands finns självklart många ikoniska byggnader med Rezidors framgångsrika varumärke, Radisson Blu. Ett sådant exempel är hotell i Malta, Radisson Blu Resort & Spa, Golden Sands, Malta.

Radisson Blu, det mest exklusiva varumärket i Carlson Rezidor Hotel Groups hotellportfölj, erbjuder sina gäster förstklassig service och en modern och exklusiv hotellupplevelse. Radisson Blu har mottagit flera utmärkelser som bästa hotellkedja och har uppmärksammats för sin serviceanda ”Yes I Can”, samt sin ”100 % Guest Satisfaction Guarantee”. Radisson Blu erbjuder kostnadsfritt bredband på samtliga hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA).
De flesta av Radisson Blus fastigheter i EMEA drivs av Rezidor Hotel Group. Bolagets nuvarande portfölj innehåller mer än 260 hotell i drift eller under utveckling.
För mer information, besök www.radissonblu.se

Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen och är medlem i Carlson Rezidor Hotel Group. Gruppen har en portfolio innehållande 430 hotell i drift eller under utveckling, med närmare 95 000 rum i över 70 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu och Park Inn by Radisson i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt Club Carlsons förmånsprogram för stamgäster. Rezidor utvecklar och driver även det nya livsstilsvarumärket Hotel Missoni under ett världsomspännande licensavtal med det legendariska italienska modehuset Missoni.

I november 2006 börsnoterades Rezidor på Stockholmsbörsen. Carlson, ett privatägt, globalt hotell- och reseföretag med bas i Minneapolis (USA), är största aktieägare. Huvudkontoret för Rezidors bolagsledning finns i Bryssel, Belgien. För mer information, besök www.rezidor.com och www.carlsonrezidor.com