• Rezidor Hotel Group/

Gästerna bjuder på sina bästa idéer för Radisson Blu Riverside Hotel i Göteborg - genom sociala medier på Followtheriver.se

I vår öppnas Radisson Blu Riverside Hotel på Lindholmspiren i Göteborg. Hotellet blir en mötesplats och sammanhållande länk i ett område som kokar av innovation och kreativitet. Göteborgare – och givetvis besökare från andra håll – kan redan från och med den 1 februari börja påverka hur hotellet, restaurangen Cuckoo’s Nest och BodyLab Wellness & Fitness ska fungera. I potten finns fina priser.

Tävlingen pågår mellan 1 och 28 februari och går till på följande sätt:

1. Ta dig till hotellet (Lindholmspiren 4 i Göteborg) och ta med din smartphone eller läsplatta.
  2. Använd din smartphone eller läsplatta för att gå in på den tävlingsadress som finns uppsatt på tävlingsplatsen. OBS! Sidan kan bara nås från tävlingsområdet.
  3. Svara på frågorna om hur du upplever hotellet och motivera varför just du ska vinna.
  4. Dela dina åsikter på Facebook.

”Lindholmen Science Park är en arena för en kreativ företagskultur och det känns därför helt rätt att be våra framtida besökare sätta förväntningarna på oss inför invigningen längre fram i vår,” säger Malin Franck, VD för Radisson Blu Riverside Hotel.

De tre bästa bidragen belönas med fina priser:

• Första pris är en övernattning på Radisson Blu Riverside Hotel i en svit med panoramautsikt över Göteborgs hamn och stad. Dessutom ingår upphämtning i Göteborg med Limousin, en middag för två personer på Restaurang Cuckoo’s Nest samt inträde till BodyLab Wellness & Fitness samt ett valfritt sparitual-kit.
  • Andra pris är en övernattning i ett Business Class-rum.
  • Tredje pris är en trerättersmiddag för två personer på Cuckoo’s Nest.

Mer information finns på tävlingssidan www.followtheriver.se

Fakta Radisson Blu Riverside Hotel

• Öppnar våren 2013
  • 265 moderna och eleganta rum och sviter, 554 bäddar
  • Kreativt och modernt restaurangkoncept – The Cuckoo’s Nest – med plats för 200 gäster med stor uteservering vid vattnet samt bar
  • Beläget precis vid hamnbassängen med magisk utsikt över Göteborgs hamn och stad
  • En 225 kvm stor takterrass för mingel med plats för 100 personer
  • Beläget 5 minuter från Göteborgs centralstation
  • På översta våningen finns ett Wellness Center med 3 jacuzzi, bastu, gym, terrass med möjlighet för avkoppling och umgänge
  • Konferensavdelningen är belägen på hotellets andra våning och erbjuder 5 moderna mötesrum med kapacitet för 70 gäster med tillhörande Breakout Lounge – som ger naturligt dagsljus.
  • Tre av konferensrummen kan göras om till ett – som ger plats för upp till 70 personer i biosittning.

Andra Radisson Blu-hotell runt om i Sverige

Radisson Blus flaggskeppsbyggnader hittar du på förstklassiga lägen i svenska storstäder så som Malmö, Stockholm och Göteborg. För närvarande har Radisson Blu Hotels & Resorts över 230 hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA).

När du är på besök i Göteborg, boka boende på ett elegant hotell i Göteborg, Radisson Blu Scandinavia Hotell. Här kan du koppla av på hotellets förstklassiga hälsocenter. När du istället känner för att åka söderut, till sköna Skåne, boka boende på detta Malmö-hotell, Radisson Blu Hotel, Malmö. Du bor centralt och kan avnjuta en god lunchbuffé på Thott´s restaurang i skön skandinavisk miljö. I Stockholm har du bland annat centrala Radisson Blu Royal Viking Hotell, Stockholm att välja mellan, precis bredvid Centralstationen och Cityterminalen. Du kan också bo på Arlanda, och boka rum på Radisson Blu SkyCity Hotell. I Uppsala ligger ett förstklassigt nybyggt Radisson Blu-hotell. Bo bekvämt och centralt på Radisson Blu Hotell, Uppsala, när du är på besök i studentstaden.

För mer information, vänligen kontakta:

Radisson Blu, det mest exklusiva varumärket i Carlson Rezidor Hotel Groups hotellportfölj, erbjuder sina gäster förstklassig service och en modern och exklusiv hotellupplevelse. Radisson Blu har mottagit flera utmärkelser som bästa hotellkedja och har uppmärksammats för sin serviceanda ”Yes I Can”, samt sin ”100 % Guest Satisfaction Guarantee”. Radisson Blu erbjuder kostnadsfritt bredband på samtliga hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA).
De flesta av Radisson Blus fastigheter i EMEA drivs av Rezidor Hotel Group. Bolagets nuvarande portfölj innehåller mer än 260 hotell i drift eller under utveckling.
För mer information, besök www.radissonblu.se

– etablerad i början på 2012 – är en av världens största och mest dynamiska hotellkoncerner. Carlson Rezidor Hotel Groups portfölj innehåller mer än 1 300 hotell. Koncernen har en global närvaro i 80 länder och en stark uppsättning globala varumärken (Radisson Blu, Radisson®, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni och Park Plaza®). På de flesta av koncernens hotell kan gäster använda lojalitetsprogrammet Club Carlson, ett av världens mest givande förmånsprogram för återkommande gäster. Carlson Rezidor Hotel Group och koncernens varumärken har mer än 80 000 anställda. Carlson Rezidor Hotel Group har sitt huvudkontor i Minneapolis, USA, och i Bryssel, Belgien. http://www.carlson.com; http://www.rezidor.com