Hotell i Stockholm, Park Inn Hammarby Sjöstad, får "Certificate of Excellence" av Tripadvisor

Park Inn Hammarby Sjöstad har av TripAdvisor fått utmärkelsen ”Certificate of Excellence”. Utmärkelsen bygger på de omdömen och betyg som gästerna lämnat efter att de har besökt hotellet.

Park Inn Hammarby Sjöstad med sina 178 rum öppnade upp sina dörrar i maj 2010. Gästerna har strömmat till hotellet, som uppskattas på grund av dess läge, goda service och moderna och fräscha inredning. Hotell i Hammarby har fått betyget 4,5 av 5 möjliga.

-        Det har varit ett jätteroligt och spännande första år och vi är förstå jättenöjda med att ha fått utmärkelsen av TripAdvisor. Särskilt roligt är det ju också eftersom det är våra gäster som har betygsatt oss och de gillar uppenbarligen vad de får, säger anställd på Park Inn Hammarby Sjöstad.

Hotellets bastu & relax, som finns på hotellet 15:e våning och har utsikt över hela Stockholm, restaurang, liksom hotellets restaurang, RBG Bar & Grill, är populära tillhåll för hotellets gäster och har bidragit till hotellets fina betyg. Detta nyöppnade hotell i Stockholm har dessutom ett unikt läge och är Stockholms första skidhotell med direktanslutning till Hammarbybacken. Samtidigt är kommunikationerna till Stockholm city goda, på bara 10 minuter med buss, spårvagn eller båt tar sig gästerna in till stan, en fördel både för hotellets gäster oavsett om man är semesterfirare eller en affärsresenär.

Fakta om Park Inn Hammarby Sjöstad

• Beläget i spännande och nybyggda Hammarby Sjöstad
    • Spårvagn och busshållplats 100 m från hotellet
    • 178 färgglada och ljusa rum med tv, telefon samt gratis trådlöst internet
    • 15 våningar med fantastisk utsikt över Stockholm
    • RBG Bar & Grill serverar kött, fisk, sallader och våra fantastiska gourmetburgare.
    • Fitnesscenter och bastu
    • Fem moderna och flexibla mötesrum
    • Rymlig bilparkering

For ytterligare information vänligen kontakta:

Mob. 47 9488 1861, e-post: angelica.montez@rezidor.com

Om Park Inn by Radisson
Park Inn ingår i hotellgruppen Rezidor. I Park Inn-kedjan ingår mellanklasshotell för såväl affärsresenärer som turister. Kedjan kännetecknas av en hög servicenivå och erbjuder funktionella och bekväma hotellrum. I Stockholm kan man besöka Park In på Arlanda, i Solna och i Hammarby Sjöstad. Park Inn finns även i Uppsala och Malmö. Internationellt har Park Inn över 140 hotell och mer än 25 400 rum runt om i Europa, Mellanöstern och Afrika. Läs mer på www.parkinn.se.

Rezidor Hotel Group
är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen. Koncernen har en portfölj med fler än 400 hotell i drift och under utveckling med 88 800 rum i över 60 länder. Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts, Park Inn by Radisson och Country Inns & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt Club Carlsons förmånsprogram för återkommande hotellgäster. Rezidor utvecklar och driver även det nya livsstilsvarumärket Hotel Missoni under ett världsomspännande licensavtal med det legendariska italienska modehuset Missoni. I november 2006 börsnoterades Rezidor på Stockholmsbörsen. Carlson, ett privatägt, globalt hotell- och reseföretag med bas i Minneapolis (USA), är största aktieägare. Huvudkontoret för Rezidors bolagsledning finns i Bryssel, Belgien. För mer information besök: www.rezidor.com