Jättehundar på Park Inn by Radisson i Malmö

Stockholm, 20 juni 2012: Hela sommaren kan besökare hälsa på två jättestora röda Chihuahuaor och en vit Fransk Bulldog i plast, som konstnären William Sweetlove står bakom. William Sweetlove är känd för sina stora djur i olika färger tillverkade av återvunnen plast. Park Inn by Radisson, som håller i utställningen, är sedan tidigare ett hundvänligt hotell.

De stora hundarna har lånats ut av Thomas Bergström från Galleri GKM i Malmö. Konstnären William Sweetlove är känd för sina konstverk i färgglad plast eller resin, men också för att återanvända material i sina konstverk. William Sweetlove finner inspiration i sociala, politiska och ekologiska frågeställningar.

Detta hotell, Malmö, Park Inn by Radisson i Malmö är sedan tidigare ett hundvänligt hotell med två våningar där det är tillåtet att ta med sig sin hund. Hotellet erbjuder både hundgodis och handdukar i lobbyn och ligger dessutom bekvämt nära Ribersborgsstranden, där många malmöbor rastar sina hundar. Numera finns det även en speciell del av hotellet för gäster som vill ta med sin hund till frukosten.

Fler Park Inn by Radisson hotell i Sverige

Sommaren är här och många resenärer kommer vilja utforska mer av Sverige. Park Inn by Radisson erbjuder fräscha och trendiga hotellrum på flera destinationer runt om i Sverige. För den stressade resenären i behov av ett hotell, Arlanda, finns trevliga Park Inn by Radisson Stockholm-Arlanda Hotell på Bristagatan 16, Märsta. För ett centralt alternativ gällande hotell, Uppsala, bo på trendiga Park Inn by Radisson Uppsala Hotell på Storgatan 30. För Stockholm, hotell, under ditt besök i huvudstaden, se till att bo på Park Inn by Radisson Stockholm Hammarby Sjöstad Hotel.

+ 47 9488 1861, angelica.montez@rezidor.com

Om Park Inn by Radisson
Park Inn by Radisson är ett modernt och innovativt hotellvarumärke i mellanklassegmentet inom Carlson Rezidor Hotel Group, med verksamhet på global, nationell och lokal nivå. Park Inn by Radisson erbjuder komfort, tillförlitlighet, personlig service och god valuta för pengarna. Hotellen är funktionella, praktiska och viktigast av allt välstädat fräscha och väl underhållna.

I Europa, Mellanöstern och Afrika drivs Park Inn av Rezidor Hotel Group. Bolagets nuvarande portfolio innehåller mer än 150 hotell i drift och under utveckling.

För mer information, besök www.parkinn.se

Carlson Rezidor Hotel Group – etablerad i början på 2012 – är en av världens största och mest dynamiska hotellkoncerner. Carlson Rezidor Hotel Groups portfölj innehåller mer än 1 300 hotell. Koncernen har en global närvaro i 80 länder och en stark uppsättning globala varumärken (Radisson Blu, Radisson®, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni och Park Plaza®). På de flesta av koncernens hotell kan gäster använda lojalitetsprogrammet Club Carlson, ett av världens mest givande förmånsprogram för återkommande gäster. Carlson Rezidor Hotel Group och koncernens varumärken har mer än 80 000 anställda.

http://www.carlson.com; http://www.rezidor.com