Norskt tillskott till den nordiska ledningen för Radisson Blu och Park Inn by Radisson

Carlson Rezidor Hotel Group förstärker sin nordiska ledning med norrmannnen Atle Helle, som blir ny Area Director Finance & Control för Norge, Sverige, Danmark och Island.

Atle Helle kommer närmast från SAP Norge AS där han var CFO. Helle kommer att jobba i Oslo och rapportera direkt till Christian Gartmann, Area Vice President för Norden.

– Jag ser verkligen fram emot att börja arbeta för Carlson Rezidor, som genom sina hotellkedjor Radisson Blu och Park Inn by Radisson är nordens ledande hotellföretag, säger Atle Helle.

– Jag känner mig både tacksam och ödmjuk för att ha blivit vald till denna spännande position. Det finns en hög nivå av teknisk kompetens och en stor entusiasm bland mina nya kollegor på Carlson Rezidor, vilket gör det lättare för oss att öka vårt försprång till konkurrenterna.

Helle har stor erfarenhet inom controlling och finans i Norge och Baltikum. Han har bland annat jobbat för nationella och multi-nationella företag som Egmont och PepsiCo, och lett olika fusioner och förvärvsprojekt i mediebranschen. Helle har en examen i civilekonomi från Norges Handelshögskola.

– Vi är mycket glada över att Atle Helle blir vår nya Area Director Finance & Control. Jag har stora förväntningar och är säker på att han kommer att göra ett strålande jobb, säger Christian Gartmann, Area Vice President i Norden.

Några Radisson Blu-hotell i Sverige

Radisson Blu, som är ett förstklassigt hotellmärke, fokuserar på förstklassiga lägen, och i Stockholm finns bland annat Radisson Blu Royal Viking, Hotell Stockholm vid Stockholm Central. Perfekt beläget i Uppsala, med goda kommunikationer till Stockholm Arlanda Airport, ligger Radisson Blu Hotell, Uppsala och i Stockholm (beläget på Stockholm - Arlanda flygplats mellan terminal 4 och 5) finns Radisson Blu SkyCity Hotell, Arlanda Airport. I Malmö finns Radisson Blu Hotell, Malmö, centralt och nära centralstationen. I Göteborg ligger också Radisson Blu Scandinavia Hotell, Göteborg vid stadens centralstation.

Bilder för nedladdning:
Klicka för en version med hög upplösning

För mer information, vänligen kontakta:

Carlson Rezidor Hotel Group – etablerad i början på 2012 – är en av världens största och mest dynamiska hotellkoncerner. Carlson Rezidor Hotel Groups portfölj innehåller mer än 1 300 hotell. Koncernen har en global närvaro i 80 länder och en stark uppsättning globala varumärken (Radisson Blu, Radisson®, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni och Park Plaza®). På de flesta av koncernens hotell kan gäster använda lojalitetsprogrammet Club Carlson, ett av världens mest givande förmånsprogram för återkommande gäster. Carlson Rezidor Hotel Group och koncernens varumärken har mer än 80 000 anställda. Carlson Rezidor Hotel Group har sitt huvudkontor i Minneapolis, USA, och i Bryssel, Belgien. http://www.carlson.com; http://www.rezidor.com