Park Inn by Radisson Solna utsedd till årets CSR-företag 2012

Park Inn Radisson Solna har utsetts till årets CSR-företag av Solna stad. Anledningen till utmärkelsen är hotellets omfattande arbete med att hjälpa arbetssökande in på arbetsmarkanden.

– ­­Det är glädjande och det värmer att möta dessa nya medarbetare som till en början kan vara osäkra i sin roll och självkänsla. Att se dem växa och utvecklas ger mycket tillbaka och går hand i hand med PEGA, våra ledord som står för Personliget, Engagemang, Glädje och Affärsmässig, berättar en stolt Cecilia Wingård, hotelldirektör.

Hotellet beläget i Solna, Park Inn by Radisson Solna, har under lång tid haft ett gott samarbete med Solna stad och gett möjlighet för arbetssökande till en väg in i arbetslivet. Denna utmärkelse stärker därmed Park Inn by Radisson Solnas identitet som ett framgångsrikt CSR-företag. Motiveringen var bland annat att Park Inn by Radisson Solna har visat ett humanistiskt synsätt och en tillmötesgående inställning till arbetssökande och att de tar emot praktik med syfte att det ska leda till anställning.

Park Inn by Radisson Solna tog emot priset under Solna stads frukostbricka på Friends Arena onsdagen den 5 december av Roland Hagberg, arbetsmarknadschef och Lars Rådén, ordförande i Kompetensnämnden i Solna stad.

Fakta om Park Inn by Radisson Solna:

För mer information, vänligen kontakta:

Om Park Inn by Radisson
Park Inn by Radisson är ett modernt och innovativt hotellvarumärke i mellanklassegmentet inom Carlson Rezidor Hotel Group, med verksamhet på global, nationell och lokal nivå. Park Inn by Radisson erbjuder komfort, tillförlitlighet, personlig service och god valuta för pengarna. Hotellen är funktionella, praktiska och viktigast av allt välstädat fräscha och väl underhållna.

I Europa, Mellanöstern och Afrika drivs Park Inn av Rezidor Hotel Group. Bolagets nuvarande portfolio innehåller mer än 150 hotell i drift och under utveckling.

För mer information, besök www.parkinn.se

– etablerad i början på 2012 – är en av världens största och mest dynamiska hotellkoncerner. Carlson Rezidor Hotel Groups portfölj innehåller mer än 1 300 hotell. Koncernen har en global närvaro i 80 länder och en stark uppsättning globala varumärken (Radisson Blu, Radisson®, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni och Park Plaza®). På de flesta av koncernens hotell kan gäster använda lojalitetsprogrammet Club Carlson, ett av världens mest givande förmånsprogram för återkommande gäster. Carlson Rezidor Hotel Group och koncernens varumärken har mer än 80 000 anställda. Carlson Rezidor Hotel Group har sitt huvudkontor i Minneapolis, USA, och i Bryssel, Belgien. http://www.carlson.com; http://www.rezidor.com