Prisbelönt hotellchef och internationell kökschef återvänder till anrika Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborg

Radisson Blu Scandinavia Hotell i Göteborg får två nya chefer, som båda tidigare har arbetat på hotellet i andra roller. Michael Repser blir ny General Manager och Tobias Binder blir ny kökschef.

- Jag ser fram emot att välkomna Michael och Tobias tillbaka till Radisson Blu Scandinavia Hotel, säger Jan Petter Eilertsen, Regional Director för Radisson Blu i Sverige, Danmark och Island.

- Både Michael och Tobias är fantastiska ledare som vi har stora förväntningar på.

Michael Repser kommer närmast från Park Inn Hammarby Sjöstad i Stockholm där han har varit General Manager för hotellet. Under hans ledarskap har Park Inn Hammarby Sjöstad tagit en stark position som ett stilrent och oerhört prisvärt hotell. Hotellet uppmärksammades av resesajten Tripadvisor som ett av de bästa hotellfynden i Sverige 2013. Michael har lång och gedigen erfarenhet av hotell och restaurangbranschen, och har haft olika roller inom Carlson Rezidor koncernen i Sverige och Norge. Innan uppdraget på Park Inn Hammarby Sjöstad arbetade han på just Radisson Blu Scandinavia Hotel.

- Det ska bli fantastiskt roligt att återvända till Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborg efter två år i Stockholm, säger Michael Repser.

- Jag har tillbringat över 15 år av min karriär i Göteborg och det känns som att komma hem.

Tobias Binder kommer närmast från First Grand Hotel i Alingsås. Innan dess arbetade även han på just Radisson Blu Scandinavia Hotell i Göteborg, som han nu alltså återvänder till som ansvarig för restaurangköket. Tobias Binder har arbetat på olika hotell i Norge, Tyskland och Sverige sedan 1997 och har en examen från gastronomiskolan i Ulm.

Radisson Blu Scandinavia ligger mitt i Göteborgs city, nära Centralstationen, Liseberg, Operan och de viktigaste shoppingstråken. Gästerna erbjuds bekväma rum med modern inredning, välutrustat Business Center och Fitness Center samt en högklassig restaurang med fokus på lokala råvaror och havets läckerheter.

Bo på Radisson Blu-hotell i Sverige

Radisson Blus fantastiska flaggskeppsbyggnader hittar du på förstklassiga lägen i svenska storstäder så som Malmö, Stockholm och Göteborg. Radisson Blu Hotels & Resorts över 230 hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA).

När du känner för att åka söderut, till sköna Skåne, boka boende på elegant Malmö-hotell, Radisson Blu Hotel, Malmö. Du bor centralt, nära de flesta sevärdheterna, och på hotellets restaurang (Thott´s), kan du avnjuta en god lunchbuffé i skön skandinavisk miljö. I Stockholm kan du bland annat bo på centrala Radisson Blu Royal Viking Hotell, Stockholm, precis bredvid Centralstationen och Cityterminalen. Du kan också bo på Arlanda, och boka rum på Radisson Blu SkyCity Hotell, Arlanda Airport. I Uppsala ligger förstklassiga Radisson Blu-hotell. Bo bekvämt och centralt på Radisson Blu Hotell, Uppsala, när du är på besök i studentstaden.

För mer information, vänligen kontakta:

Radisson Blu, det mest exklusiva varumärket i Carlson Rezidor Hotel Groups hotellportfölj, erbjuder sina gäster förstklassig service och en modern och exklusiv hotellupplevelse. Radisson Blu har mottagit flera utmärkelser som bästa hotellkedja och har uppmärksammats för sin serviceanda ”Yes I Can”, samt sin ”100 % Guest Satisfaction Guarantee”. Radisson Blu erbjuder kostnadsfritt bredband på samtliga hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA).
De flesta av Radisson Blus fastigheter i EMEA drivs av Rezidor Hotel Group. Bolagets nuvarande portfölj innehåller mer än 260 hotell i drift eller under utveckling.
För mer information, besök www.radissonblu.se

Carlson Rezidor Hotel Group – etablerad i början på 2012 – är en av världens största och mest dynamiska hotellkoncerner. Carlson Rezidor Hotel Groups portfölj innehåller mer än 1 300 hotell. Koncernen har en global närvaro i 80 länder och en stark uppsättning globala varumärken (Radisson Blu, Radisson®, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni och Park Plaza®). På de flesta av koncernens hotell kan gäster använda lojalitetsprogrammet Club Carlson, ett av världens mest givande förmånsprogram för återkommande gäster. Carlson Rezidor Hotel Group och koncernens varumärken har mer än 80 000 anställda. Carlson Rezidor Hotel Group har sitt huvudkontor i Minneapolis, USA, och i Bryssel, Belgien. http://www.carlson.com; http://www.rezidor.com