Radisson Blu Arlandia Hotel lanserar smart mat för kroppen och knoppen

Hotellkedjan Rezidors Radisson Blu Arlandia Hotel lanserar nu möteskonceptet Brain Food. Brain Food är hälsosam och god, men också vacker, mat som stimulerar hjärnan och säkerställer en stabil blodsockernivå hela dagen igenom.

Nyligen bjöd Radisson Blu Arlandia Hotel på en fullspäckad kväll med välsmakande middag, underhållning och taxfreeshopping på hotell vid Arlanda flygplats för att lansera sitt nya möteskoncept Brain Food. Brain Food är en ny typ av kosthållning som har utvecklats tillsammans med dietister och näringsexperter i flera länder och som syftar till att säkerställa optimala förutsättningar för att upprätthålla en hög energinivå under hela dagen. Radisson Blus kockar har under flera veckor arbetat i workshops tillsammans med näringsexperter och i samråd med dessa haft kreativ frihet att förmedla vad Brain Food är på just på deras hotell, i deras lokala region.

-        Vi är övertygade om att Brain Food kommer göra deltagarna på konferensen mer motiverade och engagerade, då maten vi serverar ger ett stabilt blodsocker och optimal näring till hjärnan, säger Maria Tullberg, VD för Radisson Blu Arlandia Hotel & Radisson Blu SkyCity Hotel.

Brainfood för mötesdeltagare på konferens nära Arlanda

För konferens nära Arlanda är Radisson Blu Arlandia Hotel med sina 30 möteslokaler en självklar mötesplats för både stora och små konferenser eller möten för upp till 250 deltagare. Läget på Arlanda flygplats är utmärkt när mötesdeltagarna kommer med tåg eller flyg från landets alla hörn.

Mötesdeltagare får ofta ett blodsockerfall efter lunchen och en del evenemangsledare löser detta genom att ställa godisskålar på bordet vilket skapar en ond cirkel av blodsockerfall och -toppar. Vi vill gärna undvika detta genom att ge deltagarna ett mer stabilt blodsocker och goda smakupplevelser under hela dagen, säger Maria Tullberg.

DE SEX PRINCIPERNA för Brain Food är

1. Mängder av fisk, fullkornsprodukter, frukt och grönt
2. Först och främst lokala och färska råvaror
3. Rena råvaror med minimal industribehandling
4. Mindre kött och alltid högst 10 % fetthalt
5. Naturliga sötningsmedel och aldrig mer än 10 % tillsatt socker
6. Fokus på god smak och tillfredsställda sinnen

+ 47 9488 1861, Angelica.Montez@Rezidor.com

Radisson Blu Hotels & Resorts (tidigare Radisson SAS Hotels & Resorts), som är en del av Rezidor Hotel Group, står för en modern och exklusiv hotellupplevelse med förstklassig service. Radisson Blu har mottagit flera utmärkelser som Bästa Hotellkedja och har uppmärksammats för sin ”Yes I Can” serviceanda och sin "100% Guest Satisfaction Guarantee". I september 2005 initierade Radisson Blu Hotels & Resorts som första internationella hotellkedja kostnadsfritt bredband på samtliga hotell. Radisson Blu har idag över 260 hotell i drift eller under uppbyggnad i Europa, Mellanöstern och Afrika.

Om Rezidor Hotel Group Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen. Koncernen har drygt 90 000 rum  och fler än  415 hotell i drift och under utveckling i  över 60 länder. Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts och Park Inn by Radisson i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt Club Carlsons förmånsprogram för stamgäster. Rezidor utvecklar och driver även det nya livsstilsvarumärket Hotel Missoni under ett världsomspännande licensavtal med det legendariska italienska modehuset Missoni. I november 2006 börsnoterades Rezidor på Stockholmsbörsen. Carlson, ett privatägt, globalt hotell- och reseföretag med bas i Minneapolis (USA), är största aktieägare. Huvudkontoret för Rezidors bolagsledning finns i Bryssel, Belgien. För mer information besök: www.rezidor.com