Radisson Blu och Park Inn by Radisson ger bort 120 000 gratisnätter i global Carlson Rezidor-kampanj

Stockholm, 23 maj 2012: Hotellkedjan Carlson Rezidor, en av världens snabbast växande hotellkedjor, lanserar idag två stora globala kampanjer för sina hotellkedjor Radisson Blu och Park Inn by Radisson.

Radisson® Big Night Giveaway för Radisson Blu innebär att de första 100 000 personerna som registrerar sig för erbjudandet får 50 000 Gold Points® i bonus, vilket räcker till en gratis natt på valfritt Radisson- eller Radisson Blu-hotell. Park Inn by Radissons kampanj 1+1 Stay One, Get One offer ger de 20 000 först registrerade personerna 44 000 Gold Points i bonus, vilket räcker till en gratis natt på valfritt Park Inn by Radisson-hotell.

-        2012 är ett viktigt och stort år för företaget, säger Heather Passe, Vice President, Marketing, Loyalty och E-commerce.

-        Vi har introducerat Radisson Blu på den amerikanska marknaden, konverterat 13 Radisson Edwardian Hotell i Storbritannien till Radisson Blu och vårt lojalitetsprogram Club CarlsonSM firar ettårsjubileum. Dessutom fortsätter vi att växa i Europa, Mellanöstern, Afrika och Sydostasien, fortsätter Heather Passe.

Från och med idag kan Carlson Rezidors gäster registrera sig på www.radissonbignightgiveaway.com och www.parkinnoneplusone.com för kampanjerna för Radisson Blu och Park Inn by Radisson. De första 100 000 respektive 20 000 gästerna som registrerar sig och stannar minst en natt, före den 15 juli på Radisson Blu och före den 22 juli på Park Inn by Radisson, får alltså så många Gold Points i bonus för att kunna övernatta en natt gratis på hotellet. När max antal gäster uppnåtts får gäster som ändå registrerar sig inom tidsperioden 15 000 Golden Points i bonus.

För mer information kampanjerna och deras villkor, besök wwww.radissonbignightgiveaway.com eller www.parkinnoneplusone.com. Det globala lojalitetsprogrammet Club CarlsonSM firar sitt ettårsjubileum i år. Gäster som ännu inte är medlemmar kan registrera sig gratis under sin hotellvistelse, när de registrerar sig för kampanjen eller genom att besöka www.clubcarlson.com. Club Carlson omdefinierar hotellbranschen genom en mängd överlägsna fördelar och erbjuder en snabbare väg till en gratisnatt på ett av de 1 000 hotell runtom i världen som tar del av programmet.

Radisson Blu hotell i Sverige

Några Radisson Blu-hotell att nämna i Sverige: För hotell, Stockholm, besök centrala Radisson Blu Royal Viking Hotell. För hotell, Göteborg, besök Radisson Blu Scandinavia Hotell, Göteborg. För hotell nära flygplats – hotell, Arlanda, bo på Radisson Blu SkyCity Hotell, Arlanda Airport. För hotell, Malmö, bo gärna på Radisson Blu Hotel, Malmö. För hotell, Uppsala, om du nu skulle befinna dig där, bo gärna på Radisson Blu Hotel, Uppsala.

+ 47 9488 1861, angelica.montez@rezidor.com

Carlson Rezidor Hotel Group – etablerad i början på 2012 – är en av världens största och mest dynamiska hotellkoncerner. Carlson Rezidor Hotel Groups portfölj innehåller mer än 1 300 hotell. Koncernen har en global närvaro i 80 länder och en stark uppsättning globala varumärken (Radisson Blu, Radisson®, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni och Park Plaza®). På de flesta av koncernens hotell kan gäster använda lojalitetsprogrammet Club Carlson, ett av världens mest givande förmånsprogram för återkommande gäster. Carlson Rezidor Hotel Group och koncernens varumärken har mer än 80 000 anställda.